به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، ارکستر کوبه ای «آوای نایریکا» با حضور چهل بانوی نوازنده سازهای کوبه ای با محوریت دف و چند ساز ملودیک به اجرای قطعات رقص رویا، راز ساحل، رهایی، برکت، کردی، عود و معبود، وصل و گفتگو می پردازد.
این کنسرت روز پنجشنبه(22 تیرماه) ساعت 21:30 در فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا اجرا می شود.

*گرامیداشت یاد هنرمندان فقید مولاوردی خواجه وند و یدالله تیموری در ارسباران
یادمان هنرمندان فقید مولاوردی خواجه وند نوازنده ساز عاشقی و یدالله تیموری نوازنده تنبور چهارشنبه 21 تیرماه ساعت 20:30 به همت کانون موسیقی فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
در این مراسم عبدالرضا مجدی سازشناس، محقق و نوازنده موسیقی و مریم قرسو سخنرانی می کنند.
عبدالرضا مجدی سازشناس، محقق و نوازنده موسیقی و مقالات واقعیت (حقیقت) صفحه گرامافون و مقاله روانشناسی برای موسیقی دانان را به رشته تحریر درآورده است.
مریم قرسو دکترای اتنو موزیکولوژی از دانشگاه نانترپاریس که سال هاست در مورد موسیقی هرمزگان به تحقیق پرداخته است.
اجرای موسیقی در 2بخش با هنرمندی سیدآرش شهریاری و جهانگرد رحمتی با ساز تنبور بخش دیگر این برنامه است.

*برگزاری مستر کلاس رهبری ارکستر
نخستین مسترکلاس «رهبری ارکستر» با حضور استاد نادر مشایخی آهنگساز و رهبر اینتر ارکستر تهران در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
این دوره در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته بر اساس آزمون تعیین سطح شامل یادگیری اصول رهبر ارکستر، کلاس های هدفمند تربیت موزیکال برای تقویت بنیه موسیقایی هنرجویان، آشنایی با سازها و ویژگی آنها از نزدیک با حضور نوازندگان چیره دست و امکان تمرین با ارکستر برای سطوح پیشرفته است.
استاد نادر مشایخی فارغ التحصیل از دانشگاه موسیقی وین در رشته آهنگسازی است و تاکنون رهبری ارکستر و موسیقی الکترونیک، رهبری ارکستر سمفونیک تهران، آنسامبل وین در سال 2001 و رهبری اینتر ارکستر تهران را برعهده داشته است.

*اجرای «ارکستر رتوریک» فرهنگسرای فردوس در تالار اندیشه حوزه هنری
«ارکستر رتوریک» کانون موسیقی آکادمیک تهران از کانون های تخصصی مدیریت فرهنگی هنری منطقه پنج به رهبری رضا مریوند، پژمان نور سولیست گیتار و فربد لطیفی کنسرت مایسر روز پنجشنبه 22 تیرماه ساعت 21 در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.
در این ارکستر، قطعاتی فاخر از موسیقی کلاسیک و آثاری از بتهوون، چایکوفسکی، سن سان، پیاتزولا، خاچاطوریان، فرانس لیست و کنسرتو آرانخوئز (گیتار و ارکستر) از خواکین رودریگو اجرا می شود.
رضا مریوند رهبر گروه، فارغ التحصیل نوازندگی ساز جهانی، فارغ التحصیل کارشناسی حرفه ای موسیقی(رهبری ارکستر)، رهبر ارکستر رتروریک(موسیقی کلاسیک)، رهبر مهمان ارکستر گل های نوین(موسیقی ایرانی)، عضو کانون نوازندگان کلاسیک خانه موسیقی، عضو فدراسیون بین المللی موسیقی دانان جهان (fim) است.
فرهنگسرای فردوس در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی واقع شده است.

*برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر در تالار محراب
تالار محراب امسال با برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی تئاتر پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است و در همین رابطه کارگاه نمایشنامه‌نویسی پیشرفته از ایده تا متن با تدریس ایوب آقاخانی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان معتبر و باسابقه کشور از نیمه تیرماه آغاز کرده است.
حسین کریمی، از بازیگران و کارگردانان جوان نیز طراح و سرپرست این کارگاه‌هاست.
به گفته کریمی، کارگاه‌های آموزشی ایوب آقاخانی در 10جلسه سه‌ساعته برگزار می‌شود و آغاز دوره این کارگاه، از اواسط تیرماه است.
همچنین کارگاه های کارگردانی تئاتر با آرش دادگر، بازیگری با مرتضی اسماعیل‌کاشی، طراحی صحنه با ناصح کامگاری، نقد و نشانه‌شناسی در تئاتر با رامتین شهبازی و عروسک‌گردانی تلویزیون با محمد لقمانیان با همکاری تالار محراب و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در مجموعه تئاتر محراب برگزار می‌شود.
در پایان این دوره ها، بانک اطلاعاتی از هنرجویان حاضر در کارگاه تهیه و تنظیم می‌شود.
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در کارگاه‌های تالار محراب می‌توانند به نشانی تقاطع خیابان ولی‌عصر (عج) و امام خمینی(ره)، روبه‌روی موزه ملی قرآن مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.