به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در سیصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در محل باغ کتاب افزود: در سومین دوره شورای شهر پیشنهاد دادیم که ساختمان های خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، استانداری تهران و بانک در تپه های عباس آباد احداث نشود که این موضوع در شورای عالی معماری هم به تصویب رسید.
وی اظهار کرد: متاسفانه با احداث یک ساختمان به بهانه راه اندازی بانک برای ونزوئلا این مصوبه نادیده گرفته شد و پس از آن بانک سپه آن ساختمان را خرید که امروز وصله ای ناجور برای تپه های عباس آباد شده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین از وجود ساختمان بانک مرکزی در این منطقه از پایتخت انتقاد کرد و گفت: آدم دلش می خواهد با این ساختمان برخوردی انتحاری کند، قرار بود طبقات زیرین این ساختمان، موزه جواهرات باشد.
چمران، احداث باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب در مجموعه اراضی عباس آباد را از جمله اقدامات مهم و ارزشمند فرهنگی عنوان کرد.
عباس‌آباد یکی از محله‌های شهر تهران است که بخش عمده آن در منطقه 7 شهرداری و بخش کوچکی از آن نیز در منطقه 6 واقع شده، این محله قسمتی از اراضی بزرگ عباس‌آباد محسوب می‌شود.
ساختمان‌های کتابخانه ملی ایران، موزه بانک مرکزی، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و ترابری، استانداری تهران، مجموعه فرهنگستان ها، مصلای تهران و همچنین بوستان های نوروز، آب و آتش و طالقانی(جهان کودک)، باغ موزهٔ دفاع مقدس و باغ کتاب از جمله ساختمان ها و مراکز مهم موجود در منطقه عباس آباد هستند.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 6539**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.