به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ یوسفعلی مرادی روز شنبه در آیین بدرقه اولین گروه از دانش آموزان طرح یاوران ولایت (پسران) اظهار کرد: در این اردوهای آموزشی و تربیتی به یکهزار و 200 فرمانده و 6هزار نفر اعضای شورای بسیج دانش آموزی در اردوگاه شهید رجایی رامسر آموزش داده می شود.
وی گفت: دانش آموزان دوره دوم متوسطه در این اردوها آموزش های تربیتی و پرورشی خاصی را می گذرانند تا با شروع سال تحصیلی وظایف خود را پیگیری کنند.
سرهنگ مرادی با بیان اینکه بسیج دانش آموزی وسیع ترین و موثرترین تشکل دانش آموزی است، افزود: این بسیج در 60 هزار واحد آموزشی در سراسر کشور فعال است.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ گفت: بسیج دانش آموزی با بسیاری از نوجوانان و جوانان انقلابی، ولایت مدار، با روحیه، مومن و با نشاط در ارتباط بوده و ماموریت های خود را پیگیری می کند.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر هویت بخشی و ارزش گذاری به نوجوانان و جوانان و دانش آموزان و سپردن امور اجرایی و عملیاتی به آنان در زمینه توجه به نوجوانان اظهار کرد: سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ برای یکهزار و 200 مدرسه اردوهای آموزشی و تربیتی یاوران ولایت را برنامه ریزی کرده است.
سرهنگ مرادی مهمترین وظیفه نظام تعلیم و تربیت و امور تربیتی را تربیت نوجوانان و جوانان برای دفاع از مرزهای دینی، اعتقادی، اجتماعی، آداب و سنن و اندیشه های جامعه دانست.
احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ نیز در این آیین، اردوهای طرح ولایت را تجربه ای برای جمع آوری توشه ای برای دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان در طول سال تحصیلی علوم را فراگرفته و در اردوهای طرح یاوران ولایت مفاهیمی همچون گذشت، فداکاری، نوع دوستی، شبیه شهداشدن و ایثار را تجربه کرده و می آموزند.
وی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب از دانش آموزان مبنی بر اینکه تحصیل، تهذیب و ورزش را در فعالیت های خود مدنظر قرار دهند، افزود: این مطالبات در اردوهای طرح یاوران ولایت محقق می‌شود.
سردار ذوالقدر گفت: چهار روز برای اردوی طرح یاوران ولایت ، زمان طولانی نیست اما در این اردو می توان استقامت و مقاوم شدن را تمرین کرد.

*اهداف اردوهای طرح یاوران ولایت
عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین هدف از برگزاری اردوهای طرح یاوران ولایت را عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به نسل نوجوان و جوان و برگزاری برنامه هایی در شان آنان عنوان کرد.
وی، غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان به نحو مطلوب، برگزاری برنامه هایی در راستای بهبود روابط فردی و اجتماعی و ایجاد خودباوری را از دیگر اهداف برگزاری اردوهای طرح یاوران ولایت برشمرد و گفت: دانش آموزان در این اردوها، چگونه زیستن، باهم زیستن و شادزیستن را در فضای ارزش ها و هنجارهای جامعه می آموزند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعمیق تربیت دینی یکی از مهمترین محورها در اصل امور تربیتی است، اظهار کرد: هدایت استعدادها در مسیر درست، آشنایی با فرهنگ شهادت، یادگیری استقامت و نه گفتن به آسیب های اجتماعی و افزایش معرفت دینی از دیگر اهداف اردوهای طرح یاوران ولایت است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.