به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه شهرستان ری در این برنامه با بیان اینکه روش اجبار در موضوع حجاب خطرناک و بی اثر است تاکید کرد: امربه معروف در مقوله فرهنگی حجاب باید از طریق اقناع و گفتمان سازنده باشد تا اهداف مورد انتظار در سطح جامعه محقق شود.
هدایت الله جمالی پور اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را موثر و کارا ارزیابی نکرد و عنوان داشت: برای تحقق موضوعات فرهنگی به ویژه مقوله مهم عفاف و حجاب باید خلاقیت داشت و از شیوه های نوین بهره برد.
وی ادامه داد: حوزه های علمیه، دانشگاه ها و رسانه ها بخصوص صدا و سیما باید با استفاه از ظرفیت هایشان با نگاهی نو در این مقوله وارد شوند و زیر بنا و زیرساخت ها لازم در امور فرهنگی حجاب را به صورت پایه ای در میان کودکان، نوجوانان و جوانان ایجاد کنند.
جمالی پور افزود: امور فرهنگی با برنامه های مدون، منطقی و معقول در مدارس، دانشگاه ها و ادارات باید در طول ایام سال برگزار شود تا اثرگذار و مفید باشد.
وی در ادامه هدف اصلی جنگ نرم دشمنان را ناکارآمد نشان دادن دین و خارج کردن ارزش های دینی از برنامه زندگی مردم برشمرد و اظهار داشت: مسئولان کشور باید به دور از هرگونه تنش با یکدیگر با همدلی و همزبانی از هرگونه غفلت در حوزه فرهنگی اجتناب نماید.
جمالی پور در پایان خطاب به مسئولان شهرستان ری گفت: کارهای صورت گرفته در بخش فرهنگی بخصوص عفاف، حجاب و صیانت از حریم خانواده باید اثرگذار و در زندگی افراد نمود داشته باشد چرا بخش عمده ای از این مخارج از بیت المال تامین می شود.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.