به گزارش روز یکشنبه ایرنا از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، پیش بینی و برنامه ریزی های لازم برای مفروش کردن و پوشش صوتی سراسری و سایر خدمات قابل ارائه به زائرین انجام شده، لذا برای تکرار نماز عید در داخل آستان مقدّس برنامه ریزی دیگری صورت نپذیرفته است.
صندوق های جمع آوری زکات فطریه و کفاره نیز در نقاط مختلف آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) جهت جمع آوری فطریه مردم مؤمن و خداجو آماده می باشند.
نماز عید فطر یکی از اجتماعات بزرگ عبادی سیاسی است که در طول تاریخ اسلام مورد توجه خاص مسلمان و عامل مؤثری در زمینه همدلی و روشنگری اذهان عمومی و هشدار در مورد توطئه ها و دسیسه های دشمنان بوده است.
وقت نماز عید فطر از اول طلوع آفتاب تا ظهر روز عید و دو رکعت می باشد که در رکعت اول بعد از حمد و سوره پنج قنوت و در رکعت دوم چهار قنوت خوانده می شود.
نماز وحدت بخش عید فطر بستری برای بیان وقایع روز و تشریح سیاستهای تفرقه افکنانه دشمنان اسلام و مسلمانان است که این فرصت در ایران اسلامی به درستی مورد توجه و بهره برداری قرار میگیرد.
در جشن بازگشت به خویشتن و سپاس از خالق هستی، مسلمانان روزه دار مبلغی را نیز بعنوان فطریه پرداخت می کنند که در فقرزدایی از جامعه و تأمین نیازهای اقشار کم درآمد مؤثر است.
3218**1625
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه - انتشار دهنده: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.