شمس الدین شمس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصوبه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در منزل که سال های سال پرستاران چشم انتظار اجرای آن بودند، بالاخره توسط هیات دولت به تصویب رسید.
وی افزود: این خدمات باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند زیرا اگر قرار باشد تمام هزینه از جیب خود مردم پرداخت شود، افراد کم درآمد جامعه برای حضور بیماران خود در بیمارستان ها که دولتی هستند راغب تر شده و رغبتی به دریافت خدمت در منزل پیدا نمی کنند.
شمس اضافه کرد: با این مصوبه جامعه پرستاری حوزه گسترده تر و وسیع تر برای ارائه خدمات خود پیدا کرده و این همان مطالبه ای است که سال های سال پرستاران داشتند.
وی اظهار کرد: عده ای زیادی از مردم نیازمند گرفتن خدمات پرستاری در منزل هستند و این مصوبه بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه را رفع می کند و فرصتی طلایی برای مردم، پرستاران و نظام سلامت به وجود می آورد.
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور ادامه داد: گروهی از بیمارانی که در بیمارستان ها بستری شده و در حداقل زمان ترخیص می شوند، در منزل نیاز به مراقبت تخصصی دارند که این خدمات باید توسط افراد حرفه ای و تخصصی ارائه شود.
وی بیان کرد: برخی از بیماران دارای بیماری های مزمن نمی توانند برای همیشه در بیمارستان ها بستری شوند و نیازمند مراقبت در منزل هستند و این مصوبه هیات دولت در خصوص تعرفه گذاری خدمات پرستاری بسیاری از مشکلات را در این زمینه حل می کند.
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: تعرفه های خدمات پرستاری که توسط گروه تخصصی و حرفه ای در منزل ارائه می شد، بی نظم و نرخ ها و مراقبت های آن دل بخواهی بود که در بیشتر اوقات توسط افراد غیر تخصصی و غیر حرفه ای صورت می گرفت اما با تصویب این مصوبه، مردم این فرصت را پیدا می کنند که از مراقبت های تخصصی و حرفه ای توسط افراد آکادمیک و تحصیل کرده دانشگاهی با هزینه هایی کمتر از بیمارستان بهره مند شوند.
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور افزود: با اجرای این مصوبه مردم با جامعه پرستاری و توانمندی های علمی و مهارتی و تخصصی آنان آشنا شده و ارتباط بهتر و بیشتری با پرستاران پیدا می کنند.
به گزارش ایرنا، تعرفه گذاری خدمات پرستاری در منزل یکی از مسائلی بود که با شروع کار معاونت پرستاری در وزارت بهداشت در دولت یازدهم با تاکید وزیر بازنگری و آئین نامه جدید مراقبت در منزل ابلاغ شد.
تعرفه گذاری خدمات پرستاری در منزل یکی از مصوبه های خوب دولت در حوزه پرستاری است که انواع خدمات پرستاری در منزل در سطوح مختلف با پیگیری های سازمان نظام پرستاری در جلسه اخیر هیأت دولت به تصویب رسید.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.