فرماندار ورامین روز پنچشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روز جهانی قدس ، روزی است که با تدبیر امام راحل موجب بیداری امت اسلامی گردید و باعث شد تا آرمان فلسطین هیچ گاه از اذهان مسلمانان و آزادیخواهان جهان حذف نشود.
محمدرضا یوسفی گفت : روز قدس عاملی مهم در اتحاد و همبستگی تمامی مسلمانان جهان شده و مسلمانان را در مقابله به استکبار همدل و همصدا کرده است.
وی تصریح کرد:درایت امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس باعث شد تا مردم فلسطین خود را در مقابله با اسرائیل تنها حس نکرده و به مبارزات خود ادامه دهند .
فرماندار ورامین افزود : استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل با تشکیل گروه های تروریستی داعشی تکفیری تلاش دارند که آرمان فلسطین به فراموشی سپرده شود ولی مسلمانان و آزادیخواهان جهان با راهپیمایی روز قدس ثابت می کنند که فلسطین ، مسأله اول جهان اسلام است.
فرماندار ورامین با دعوت از مردم ورامین برای حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت :مسلمانان جهان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس مشق وحدت و همدلی می کنند و به این باور خواهند رسید که تنها راه نابودی رژیم اشغالگر قدس حفظ و حدت حول تعالیم آسمانی اسلام می باشد.
فرماندار پیشوا نیز با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت : نجات فلسطین و مردم ستمدیده آن در گروی اتحاد ملت مسلمان و ایستادگی آنان مقابل زورگویان جهانی است و به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، مستضعفان جهان نباید از عربده‌های شرق و غرب و وابستگان و تفاله‌های آنان بهراسند و آزادی قدس شریف و فلسطین را سرلوحه‌ برنامه‌ خود قرار دهند.
محمدی اظهار کرد: سیاست صهیونیست ها و عوامل وابسته به آنها این است که ‌مسأله ‌فلسطین‌ به ‌فراموشی ‌سپرده ‌شود ولی همان گونه که رهبر معظم انقلاب بیان داشتند انتفاضه فلسطین خاموش شدنی نیست و با وحدت و همبستگی مسلمین جهان، دست غاصب متجاوزگران از سرزمین قدس کوتاه خواهد شد.
فرماندار پیشوا افزود: امروزه گروه‌های تروریستی و تکفیری با حمایت اربابان خود و در صدر آنها رژیم خونخوار صهیونیستی، سعی در ناامن کردن منطقه دارند اما مردم فهیم ایران با حضور مثال زدنی خود در روز قدس، قاطعانه پاسخ آنان را خواهند داد.
محمدی گفت: مردم رشید و روزه دار پیشوا دوشادوش سایر ملت آزادیخواه و حق طلب ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه رمضان با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس، روحیه ضداستکباری و ضد تروریستی خود را بار دیگر به نمایش گذارده و فریاد حق طلبی و ستم ستیزی خود را به گوش جهانیان خواهند رساند.
فرماندار قرچک نیز با دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس تکلیف و وظیفه مسلمانان است.
مسعود مرسلپور گفت: روز قدس باعث شده تا جهان اسلام از شیعه و سنی زیر پرچم اسلام جمع شوند و مساله فلسطین به عنوان یک وجه مشترک بین مذاهب اسلامی مطرح شود.
وی تصری کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس به عنوان یک تکلیف و وظیفه بر عهده مسلمانان جهان از جمله مردم ایران اسلامی گذاشته شده است.
وی تأکید کرد: مردم ایران اسلامی و بویژه شهرستان قرچک در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با حضور با شکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر فریاد مظلومیت مردم فلسطین را سر داده و انزجار خود را از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل نشان می دهند.
فرماندار پاکدشت نیز با تأکید بر حضور همه جانبه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس نه فقط برای رهایی مردم مظلوم فلسطین که روز آزادی تمامی ملت های مظلوم جهان از چنگال استکبار جهانی است .
علی صادقی افزود : با وجود توطئه های استکبار جهانی در مقابله با آرمان فلسطین ، هر روز شاهد گسترش موج استکبار ستیزی ملت های مسلمان و آزادیخواهان جهان هستیم ، آرمانی که وعده رهبر معظم انقلاب در نابودی اسرائیل را محقق میکند.
وی گفت : امروز رویای تشکیل خاورمیانه بزرگ و اسرائیل از نیل تا فرات رنگ باخته است و تنها راهبرد موفق در حل مسأله اول جهان اسلام تمکین و تحقق راهبرد فلسطین از بحر تا نهر، بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود است.
وی ضمن دعوت از اقشارمختلف ملت رشید و قهرمان ایران اسلامی برای حضور گسترده، باشکوه و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت : مردم ایران اسلامی با حضور با صلابت در راهپیمایی روز جهانی قدس ثابت می کنند که هیچگاه دست از آرمان های انقلاب اسلامی در دفاع از مظلومنان جهان برنمی دارند.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز قدس نامگذاری شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.