به گزارش ایرنا، زائران و مجاوران خداجو و مومن حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور عارفانه و عاشقانه خود در این مراسم معنوی دست نیاز به درگاه بی‌کران رحمت حق برداشته و برای اتحاد و همدلی و نصرت امت اسلامی، رفع گرفتاری‌ها و تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر(عج) دعا کردند.
مراسم معنوی دومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر عبدالعظیم(ع) با تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی کشور آغاز شد و سپس با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرائی توسط ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه یافت.
سخنرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بخش دیگر این مراسم باشکوه و معنوی بود.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در این مراسم معنوی با اشاره به شب با فضیلت قدر گفت: در این شب از یک سو مؤمنان و متدینان با هزاران امید و آرزو و با حالت عبادت و توبه و تضرّع رو به درگاه کبریایی حق تعالی آورده اند تا شاید از برکات و فیوضات شب قدر بهره مند شوند و مورد لطف و رحمت الهی قرار گیرند و از طرفی سیاه پوش امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السّلام هستند که این شب متعلق به اوست .
وی با اشاره به راه های جلب رحمت خدا از سوی بندگان گفت: براساس آموزه های دینی و الهی برای جلب رحمت و رضایت و خشنودی پروردگار عالم دو عامل اساسی رعایت حقوق الهی و رعایت حقوق الناس باید مورد توجه باشد و اگر این دو نکته اساسی که پایبندی به حقوق الهی و دیگری پایبندی به رعایت حق النّاس است را درنظر داشته باشیم، تردید نکنیم اعمال و گفتار و رفتار ما موجب جلب رضایت ذات کبریایی حق تعالی خواهد شد .
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت امیرالمومنین(ع) پیرامون حقّ اوّل یعنی معرفت و بندگی الهی و شناخت خداوند و رعایت حقوق بندگی بر حفظ مرزهای الهی و خطوط قرمز تاکید مخصوصی دارند و اصرار دارند که نباید از آنها عبور کنیم و تاکید دارند که انسان ها حرمت الهی را حفظ کنند.
حسینی بوشهری با بیان اینکه نتیجه بندگی الهی در محبت به خداوند جلوه گر می شود یعنی حبّ و بغض برای خداوند می شود افزود: انسان باید در مقابل نعمت های الهی قدردان و شکرگزار باشد و این شکر گذاری شامل شکرگذاری قلبی ، لسانی و سایر اعضای بدن می شود.
وی گفت: اُنس با قرآن و توجّه به کلمات نورانی اهل بیت (ع) باعث میشود که حقّ بندگی را رعایت کنیم و حدود الهی را رعایت کنیم و در زمره بندگان الهی قرار بگیریم .
حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت والای امیرالمومنین(ع) گفت: زیباییهای بسیاری در زندگی، ایمان و تربیت ایشان قابل شناخت و بررسی است .
وی افزود: علی (ع) در خانه خدا به دنیا آمد که این زیباترین ولادت است ، در دامن پیامبر تربیت یافت که زیباترین تربیت است ، اوّلین کسی است که به رسالت پیامبر ایمان آورد که زیباترین ایمان است و در راه اسلام رشادتها و شجاعتهای بسیار کرد که زیباترین ایثارهاست و در نهایت فرمودند که حضرت علی زیباترین شهادت را داشت که در خانه خدا و در محراب عبادت به شهادت رسید .
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.