زهرا صدر اعظم نوری روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: بحث های مربوط به میثاق نامه یک موضوع داخلی میان لیست 21 نفری امید است و از رسانه ها توقع این را داریم که بر روی این نکته که منتخبین این لیست باید پیام رای میلیونی مردم را بشنوند، مانور دهند.
صدراعظم نوری این را هم گفت که همه تلاش اعضای لیست امید در راستای حفظ این جمع متحد و یکپارچگی استوار است تا حافظان خوبی برای رای مردم باشند زیرا اعتماد مردم تهران در این دوره بسیار چشمگیر بود به طوری که نفر آخر لیست امید از نفر نخست لیست خدمت دارای حدود 400 هزار رای اختلاف بود از این رو باید پیام این آرای میلیونی را بشنویم.
منتخب مردم تهران در شورای پنجم شهر، اظهار کرد که به طور طبیعی در محافل سیاسی و میان مردم در خصوص انتخاب شهردار و حتی چینش کابینه گمانه زنی و صحبت هایی انجام می شود اما در میان اعضای لیست 21 نفری امید در این خصوص هنوز صحبتی نشده و اکنون در مرحله تصویب شاخص و فرایندها هستیم.
صدراعضم نوری گفت: البته شورا در 2 مقطع اختیاراتی دارد؛ نخست زمانی است که یکی از اعضای شورای شهر بخواهد از شورای بیرون رفته و یا استعفا دهد و حالت دوم نیز نامزد شدن آن فرد برای تصدی پست شهرداری است که در هر دو صورت باید از شورای شهر رای لازم را کسب کند.
وی اظهار کرد که چه بند 16 میثاق نامه پابرجا باشد و چه نباشد، باید همه اعضا ساز و کاری فراهم کنند که کسی از مجموعه لیست 21 نفری امید برای شهردار شدن یا حتی رفتن به دولت، از ترکیب شورای شهر خارج نشود.
پس از اعلام نتایج انتخابات 29 اسفند و در حوزه شورای شهر تهران، گمانه زنی های رسانه ای و محافل سیاسی و حتی عمومی بر این مساله استوار است که شهردار آینده کلانشهر تهران به احتمال فراوان یکی از این اعضا و بطور مشخص محسن هاشمی خواهد بود اما باید به انتظار هفته های باقی مانده نشست تا بطور رسمی از سوی شورای پنجم، نام شهردار تهران اعلام شود.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 6539**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.