معاون امور زارعت وزارت جهاد کشاورزی روز یکشنبه در حاشیه کیل گیری و برداشت مزارع کلزای ورامین به خبرنگار ایرنا گفت : مزارع شهرستان ورامین در مقایسه با بسیاری از مزارع کشور و برخی از کشورهای اروپایی نظیر فرانسه که مهد تولید کلزا است از کیفیت بیشتری برخوردار است .
عباس کشاورزروزیکشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود : با برداشت 7 هزار و 200 کیلوگرم کلزا یکی از مزارع شهرستان ورامین ، و با پاکسازی آن بیش از 6 هزار و 500 کیلوگرم محصول خالص از این مزرعه برداشت شد که رکوردی بی سابقه در تولید و برداشت کلزا در کشور محسوب می شود.
وی بیان کرد: این رکورد در حالی به دست آمده که آب منطقه کشت کلزا در ورامین شور بوده و خاک آن نیز از کیفیت بالایی نسبت به سایر مناطق شهرستان برخوردار نیست.
کشاورز افزود : تجربه کشاورزان شهرستان ورامین در کشت محصول استراتژیک کلزا را باید به دیگر کشاورزان نیز منتقل کرد تا بتوان با تولید این محصول ، نیاز کشور را به روغن برطرف کرد.
در سال زراعی جاری بیش از 950 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت کلزا رفت که در سرمای آبانماه سال گذشته ، حدود 300 هکتار آن از بین رفت و از 650 هکتار آن محصول برداشت شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.