رجبعلی خسروآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر عملیات عمرانی اجرا شده و تخریب ضلع غربی کتابخانه مغایر با مفاد مجوز صادره سال 93 میراث فرهنگی استان تهران که شامل استحکام بندی در ستون ها و بخش هایی از طبقه زیرین بنا بوده است.
وی ادامه داد: طبق مکاتبه ای که با کتابخانه های عمومی استان تهران صورت گرفت، صراحتا بر لزوم حفظ سقف ها اشاره شده بود که متاسفانه این نهاد بدون هماهنگی با معاونت میراث فرهنگی اقدام به عملیات نوسازی در ضلع غربی این اثرواجد ارزش ملی داشت.
مدیر کل میراث فرهنگی تهران با بیان اینکه عوامل اجرایی پروژه در بازدید کارشناسان اعلام داشتند که این اقدامات به منظور استحکام بخشی در سازه صورت گرفته و قصد تغییر و یا تخریب اسکلت قدیم بنا را نداشتند خاطر نشان کرد: در هر صورت میراث فرهنگی مخالفت خود را با هرگونه عملیات عمرانی غیر کارشناسی در کتابخانه پارک شهر پیش از آن اعلام کرد.
خسروآبادی تصریح کرد: مجریان پروژه کتابخانه پارک شهر موظف هستند تا در اسرع وقت طرح اجرایی خود را برای تصمیم گیری به اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام کنند.
کتابخانه پارک شهر توسط هوشنگ سیحون معمار ایرانی، در سال 1340در ضلع جنوبی پارک شهر ساخته شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.