جمعی از مردم قدرشناس و ولایت‌مدار شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با حضور در پل باقرآباد قرچک، محل به خاک و خون کشیده شدن شهدای قیام پانزدهم خرداد سال ‎42 را گلباران کردند.

به گزارش ایلنا، اقشار مختلف مردم، همراه خانواده معظم شهدا و مسئولان با حضور در پل تاریخی باقرآباد ، یاد وخاطره شهدای قیام خونین 15 خردادسال 42 را که در این محل به دست عوامل رژیم شاه به خاک و خون کشیده شده بودند، گرامی داشتند.

پیش از گلباران محل شهادت شهیدان قیام خرداد 42 ، امامان جمعه شهرستان های ورامین و قرچک سخنرانی کردند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: شهدای 15 خرداد به این دیار هویت بخشیدند و این دیار با نام شهدای قیام در ایران و سراسر دنیا شناخته می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی افزود: تا زمانی که از فرهنگ 15 خرداد و فرهنگ شهادت در راه ولایت فاصله نگیریم موفق خواهیم بود.

امام جمعه قرچک نیز در این مراسم گفت: 15 خرداد سرآغاز قیام قرآنی ملت ایران به رهبری امام راحل و جلوه گر ایمان مستحکم ملت به دین خدا است .

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود : شهدای این قیام با آگاهی تمام نسبت به شرایط زمان وارد صحنه شدند و در دفاع از ارزش های دینی و حمایت از مرجعیت و رهبری دینی قیامی خونین به راه انداختند و در این مسیر از هیچ چیز نهراسیدند و جان خود را تقدیم اسلام کردند .

وی گفت : شهیدان 15 خرداد با بصیرت تمام از ولایت فقیه دفاع کردند ، از گلوله های دشمنان هراسی به دل راه ندادند و مظلومانه جان خود را تقدیم اسلام کردند تا این انقلاب به رهبری امام راحل به سرانجام و پیروزی برسد.

در 15 خرداد سال 1342 مردم شهرستان های ورامین و پیشوا با شنیدن خبر دستگیری امام، پای پیاده و کفن‌پوش به سمت تهران حرکت کردند که در محل پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم منحوس پهلوی به رگبار بسته شده و به خاک و خون کشیده شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.