به گزارش ایرنا، پاسداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران 14 خردادماه مصادف با 9 ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
فرهنگسرای «امام روح‌الله» به همت فرهنگسرای رضوان روز یکشنبه 14 خردادماه از ساعت 16تا 20، در بهشت زهرا(س)، گلزار شهدا، رو به روی جایگاه جلوس تاریخی حضرت امام خمینی(ره) آغاز به کار می‌کند.
نشست تخصصی «بررسی اندیشه ناب امام روح‌الله (ع)» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این فرهنگسراست که ساعت 11 در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود، در این نشست حجت‌الاسلام علی ذوعلم رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به تبیین جنبه‌هایی از اندیشه‌های امام خمینی (ره) خواهد پرداخت.
نمایشگاه «سیمای امام (ره) در قاب هنر» شامل 18 قطعه عکس و تصاویر سیاه‌قلم از حضرت امام (ره)، نگاه گذر با موضوع امام (ره) و انتظار، برپایی ایستگاه روایتگری در چهار نقطه گلزار شهدا از جمله برنامه‌های فرهنگسرای روح‌الله است.
همچنین غرفه‌های اهدای خط نوشته، طب اسلامی، مشاوره و گفتمان، اکرام و محسنین، ره بر ره‌یافتگان، کودک و نوجوان، کتاب و محصولات فرهنگی، رادیو رضوان، ختم گروهی قرآن و کارگاه هنری و پخش فیلم و کلیپ‌های مرتبط با امام (ره) و پخش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب در فرهنگسرای روح‌الله پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
نمایش های میدانی «زائران» به نویسندگی و کارگردانی علی‌محمد رادمنش و «روح‌الله» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل همراه با همکاری حوزه هنری و ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) روز 14 خردادماه از ساعت 17:30 تا 18:30 در فرهنگسرای روح‌الله اجرا می شود.
پخت آش نذری و افطاری برای زائران حرم امام (ره) برنامه پایانی این فرهنگسرا است.

*برپایی فرهنگسرای «روح‌الله(ره)» در فرودگاه مهرآباد
همچنین فرهنگسرای روح‌الله با همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 فرهنگسرای رویش، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، شرکت هواپیماهای کشور و یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه مهرآباد از یازدهم خردادماه در سالن ترانزیت ترمینال یک و 2 این فرودگاه برپا شده است.
این فرهنگسرا با ایستگاه های متعدد فرهنگی و هنری با هدف آشنایی مسافران با سبک زندگی و سیره امام خمینی (ره) تا دوشنبه 15 خردادماه از ساعت 9 تا 17 میزبان مسافران است.
نمایشگاه کتاب، نگاه گذر زندگی به سبک روح الله، تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(ره)، ایستگاه مطالعه، نامه ای به روح الله، برگزاری مسابقه امام دل ها و عکس یادگاری با حرم «امام خمینی(ره)» از بخش های این فرهنگسراست.
قران بخوانید، هدیه بگیرید، هوش و سرگرمی، نقاشی و رنگ آمیزی، داستان نویسی کودک و خلاقیت و کلاژ از دیگر بخش های فرهنگسرای روح الله برای کودکان است.
براساس این گزارش، کتابخانه آیت الله کاشانی واقع در منطقه12 شهر تهران به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) مسابقه کتابخوانی را با هدف توسعه و ارتقای فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مخاطبین با سیره عملی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران برگزار می کند.
سوالات این مسابقه از کتاب زندگینامه امام خمینی(ره) طراحی و به صورت بروشور در اختیار علاقه مندان به شرکت در مسابقه قرار می گیرد، زمان تحویل پاسخنامه 16 تا 31 خردادماه جاری است.
علاقه مندان همه روزه می توانند برای دریافت سوالات و متن بروشور به کتابخانه آیت الله کاشانی به نشانی چهارراه سرچشمه، خیابان مصطفی خمینی، کوچه سجادی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33530695 تماس بگیرند.

*برپایی نمایشگاه های عکس و خوشنویسی به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره)
نگارخانه های فرهنگسرای امام(ره)، مجتمع شهیدان جعفری نژاد، فرهنگسرای گلستان، فرهنگسرای انقلاب اسلامی و مجتمع فرهنگی هنری نور وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران میزبان نمایشگاه های عکس و خوشنویسی با موضوع امام خمینی(ره) است.
نمایشگاه عکسی با عنوان «جماران در سوگ» در فرهنگسرای امام(ره) برگزار شده که
در این نمایشگاه تعداد 30 تابلوی عکس از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ابعاد 50 در 70 به مناسبت فرارسیدن قیام 15 خرداد و رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) به نمایش درآمده است.
امام خمینی(ره) در سنگر مبارزه و قیام، دوران جوانی، حضرت امام (ره) استمرار مبارزه، اوج گیری انقلاب اسلامی و قیام مردم، هجرت امام خمینی(ره)، بازگشت امام خمینی(ره)، دیدار با شخصیت‌های مختلف و ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) از موضوع های نمایشگاه «جماران در سوگ» است.
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا 16 خردادماه ساعت 9 تا 17 به فرهنگسرای امام(ره) به نشانی میدان قدس (تجریش)، خیابان شهید باهنر، بعد از سه راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی مراجعه کنند.

*تصویر نگاره هایی از زندگی حضرت امام (ره) در نگارخانه مهر
نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی میزبان عکس و داستان گونه هایی از زندگی حضرت امام خمینی(ره) در نمایشگاهی با عنوان «گل های خانه تو را می شناسند» است.
در این نمایشگاه 23 عکس کمتر دیده شده از حضرت امام خمینی(ره) به همراه داستان گونه(مینی مال)هایی از سلوک ایشان در زندگی فردی و مبارزات انقلاب به نمایش گذاشته شده است.
مینی مال های این مجموعه از کتاب «یادگاران/روح الله» نوشته افسانه وفا که توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده، انتخاب شده و تصویر عارفانه ای از رهبری محبوب، مذهبی و سیاسی ارائه می دهد که توانست میان اقشار متفاوت مردم ایران اتحادی مثال زدنی برقرار کند.
نمایشگاه «گل های خانه تو را می شناسند» تا سه شنبه(شانزدهم خرداد ماه) از ساعت 9 تا 16 در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی میزبان علاقمندان است.

*نمایشگاه خوشنویسی «کاسه شکسته دل» در نگارخانه آفرینش نور
نگارخانه آفرینش نور نمایشگاه خوشنویسی از اشعار امام خمینی(ره) با عنوان «کاسه شکسته دل» برپا کرده است.
این اشعار توسط رضا روحی خوشنویسی شده است، روحی عضو انجمن خوشنویسان ایران و از شاگردان استاد امیرخانی است که جزو معدود هنرمندان خوشنویسی با ناخن محسوب می شود که سابقه همکاری 15 ساله با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را نیز در کارنامه هنری خود دارد.
این هنرمند با انتخاب اشعاری از دیوان شعر امام خمینی(ره) و خوشنویسی آنها با قلم و ناخن، سعی کرده تا نسل جوان را با اشعار عرفانی و معنوی و شخصیت ادبی و هنری این رهبر فرزانه آشنا کند.
علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه خوشنویسی «کاسه شکسته دل» می‌توانند تا 18 خردادماه ساعت 9 تا 19 به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری مراجعه کنند.

*نمایشگاه عکس روح الله در مجتمع شهیدان جعفری نژاد
بیش از 50 عکس از زندگی نامه امام خمینی(ره) در نمایشگاهی با عنوان «روح الله» با هدف بسط و گسترش تفکرات ایشان در مجتمع شهیدان جعفری نژاد برپا شده است.
همچنین در این نمایشگاه آثار فرهنگی و برورشورهایی از زندگی‌ نامه امام خمینی (ره) به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.
علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه عکس «روح الله» می توانند تا 23 خردادماه به مجتمع شهیدان جعفری نژاد به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، انتهای هاشم آباد مراجعه کنند.

*نمایشگاه عکس «فراق یار» در فرهنگسرای گلستان
در این نمایشگاه تعداد 30 تابلوی عکس از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ابعاد 50 در 70 به مناسبت فرارسیدن قیام 15 خرداد و رحلت ملکوتی ایشان به نمایش گذاشته شده است.
امام خمینی(ره) در سنگر مبارزه و قیام، دوران جوانی حضرت امام (ره)، تبعید امام خمینی (ره) از ترکیه به عراق، امام خمینی (ره) و استمرار مبارزه، اوج گیری انقلاب اسلامی در سال 1356 و قیام مردم، هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس و بازگشت امام خمینی(ره)، دیدار با شخصیت های مختلف، موضوع عکس های این نمایشگاه است.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «فراق یار» می توانند تا 18 خردادماه به نگارخانه شماره یک فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.