به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری به اهداف سفر ترامپ به کشور عربستان اشاره کرد و گفت: رییس جمهور آمریکا از این سفر سه هدف عمده داشت که اولین هدف اقتصادی و فروش سلاح بود، دومین هدف طرح ایجاد ناتو عربی بر علیه ایران و سومین هدف تبدیل ریاض پایتخت عربستان به پایگاه مبارزه با تروریسم بود.
وی با اشاره به اینکه سعودی ها در هشت سال دفاع مقدس بیش از 100 میلیارد دلار به صدام در جهت دشمنی با ایران کمک کرده اند افزود: امروز سعودی ها پس از شکست مفتضحانه در جبهه های سوریه و عراق به فکر ایجاد ناتو عربی بر علیه ملت ایران هستند که یکی از خنده دارترین طرح های سیاسی حال حاضر جهان است.
وی در ادامه به این سخن ترامپ که گفته است عربستان مانند یک گاو شیرده است که باید آن را دوشید و زمانی که شیر آن تمام شد باید آن را فروخت اشاره کرد و عنوان داشت: ترامپ در سفر خود به عربستان توانست به هدف اصلی خود که فروش 500 میلیارد سلاح به این کشور بود برسید و به خوبی این کشور را بدوشد.
شاهچراغی در خصوص تبدیل شدن ریاض به پایگاه مبارزه با تروریسم نیز اشاره کرد و یادآور شد: حمایت و آموزش تروریست ها توسط سعودی ها امروز برای همه جهانیان آشکار است و تبدیل کردن پایتخت دانشگاه تروریست ها به پایگاه مبارزه با تروریسم در این سفر ترامپ به عربستان یکی از مضحک ترین و خنده دارترین جوک ها حال حاضر جهان است.
وی در ادامه به تحولات کشور بحرین و بازداشت شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حکومت آل خلیفه دربازداشت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین 6 نفر را به شهادت، 100 نفر را زخمی و 200 نفر را زندانی کرده است که این ظلم ها روی زمین نخواهد ماند و به زودی خداوند جواب این حکومت نامشروع را خواهد داد.
شاهچراغی به 70 درصد جمعیت شیعه کشور بحرین و پرشدن زندان های این کشور از شیعیان اشاره کرد و ابراز داشت: سران آل خلیفه از یک قبیله حجازی هستند که توسط انگلیسی ها به قدرت رسیدند و امروز با ثروت این کشور، مردم را می کشند.
وی ادامه داد: سران آل خلیفه به زودی به سرانجام کارها و ظلم های خود خواهند رسید و مردم بحرین به زودی میوه شیرین مقاومت خود را خواهند خورد.
شاهچراغی در بخش دیگر سخنان خود به روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: صدام ملعون گفته بود اگر ایرانی ها خرمشهر را بتوانند آزاد کنند من کلید ورود شهر بصره را به آنان خواهم داد که با رشادت و فداکاری رزمندگان و مردم، خرمشهر توسط خداوند آزاد شد.
وی تاکید کرد: امروز وظیفه بزرگ پدران و مادران این است که اوضاع زمان جنگ را به فرزندان این کشور تشریح کنند و رشادت ها و فدارکاری های رزمندگان و جوانان آن زمان را به نسل جدید منتقل نمایند تا جوانان امروز به کار بزرگ شهدا واقف شوند و قدر امنیت و آسایش موجود در کشور را بدانند.
شاهچراغی در بخش دیگر سخنان خود به فرا رسیدن ماه رمضان اشاره کرد و گفت: مردم باید از تمام ظرفیت ها معنوی این ماه با خواندن قرآن، نماز مستحبی و انواع دعا استفاده کنند و همچنیین در این ماه واجب است مردم با یکدیگر با مهربانی، اخلاق نیکو رفتار و نیازمندان را با دادن افطاری، صدقه و کمک به ایتام یاری کنند.
نمازگزاران شهرری در پایان آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرری با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود، آل خلیفه شیطان بود دشمن آزادی مردم بود، کودک کشی در یمن خود سند و دلیل است وهابی کودک کش همدست اسرائیل است و آل سعود حیا کن مدینه را رها کن ،جنایات آل خلیفه در بحرین و اهانت به رهبر انقلابی بحرین شیخ عیسی قاسم و کشتار جوانان بحرینی را محکوم کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه انتشاردهنده: موسی فعالیان
3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.