به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا ، در این جشنواره که با همکاری انجمن شعر و ادب و آموزشگاه های قطب شش شهرستان پیشوا در خانه فرهنگ شیخ جنید این شهرستان برگزار شد ، حافظ شناسان و علاقمندان به شعر و ادب فارسی ، به قرائت اشعار حافظ پرداختند.
همچنین در حاشیه این جشنواره ، نمایشگاهی از عکس های مربوط به عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر برپا شد و در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا در این مراسم گفت : امروز تمامی سازمان ها و نهادهای فرهنگی وظیفه دارند که رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام و پایمردی و رشادتهای ملت ایران را بازگو کرده و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهند.
امیر حسین طاهری گفت : جامعه امروز مدیون جانفشانی های غیور مردان ایران اسلامی در طول سال های دفاع مقدس است و همه وظیفه دارند که با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه ابزار فرهنگی ، این فرهنگ را به نسل جوان و آینده ساز کشور منتقل کنند.
طاهری افزود : در جشنواره حافظ خوانی پیشوا ، اساتید و شاعران منطقه حضور داشته و به قرائت اشعار حافظ می پردازند که در پایان از چهار نفر برتر این جشنواره تقدیر به عمل می آید.
در پایان این مراسم 'فرزانه افشار' ، 'زهرا خدام' ، 'مریم طغیانی ' و' فرزانه اسدی ' رتبه های برتر را به دست آورند.
رزمندگان اسلامی در سوم خرداد سال 1361 و در جریان عملیات بیت المقدس ، خرمشهر را پس از 578 روز از چنگال رژیم بعث آزاد کردند.
خبرنگار : سید حسن میری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7254 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.