با این جوان قد بلند و 36 ساله همکلام شدم تا بدانیم حضور در انتخابات برای یک ایرانی خارج نشین چه معنایی می دهد.
او ابتدا به گشایشی که برای ایران در عرصه بین الملل در چهار سال اخیر حاصل شد اشاره کرد و البته برخی تلخکامی های گذشته که به تعبیر او با بی درایتی ها سالها ملت را می رنجاند، سخن گفت.
بهنام که مهندس مکانیک است، گفت: حدود یک هفته است که برای دیدار با خانواده و اقوام به ایران آمده ام و وقتی هیجان و شور مردم و احساس مسئولیتشان را برای حضور در انتخابات دیدم، راستش تصمیم اولیه ام که مشارکت نکردن بود را برای احترام به این مردم و عزت و اعتبار بین المللی ایران، تغییر دادم.
وی گفت: سالهای قبل واقعا شان پاسپورت ایرانی بسیار تنزل یافته بود و اکثر کشورهای جهان نیز همراه ما نبودند و این مساله علاوه بر اینکه با فشار تحریم ها برای مردم ما همراه بود، ما ایرانیان خارج از کشور را هم عذاب می داد.
او گفت: باید برای بهبود اوضاع در انتخابات شرکت کنیم.
همسر بهنام هم معتقد است که ایران در چند سال اخیر پیشرفت هایی داشته که حاصل روابط بهتر این کشور با جهان است.
فریده می گوید مردم قطعا بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد چرا که از گذشته درسهای زیادی گرفته اند و بنظرم دیگر مرتکب خطا نخواهند شد و مسیر تدبیر و عقلانیت را دنبال خواهند کرد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح با دستور وزیر کشور همزمان با سراسر کشور در استان تهران آغاز شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/6539*1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.