انتخابات همواره یکی از عرصه های بروز و ظهور مردمسالاری دینی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور است که علاوه بر اصل مشارکت نیازمند دقت در انتخاب نیز است تا کشوری آباد و سربلند را شاهد باشیم.
کارمند یکی از ادارات دولتی در گفتگو با خبرنگار ایرنا در خصوص شرکت در انتخابات می گویید: من در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت می کنم به دلیل اینکه کشوری آباد و آزاد می خوام چرا که با انتخاب فرد اصلح کشوری با اقتصادی پویا و جامعه ای پر از آزادی ها مدنی خواهیم داشت.
رضا باقری ادامه می دهد: حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای باعث بالا رفتن قدرت نظام در صحنه های بین الملی و همچنین انتخاب فرد اصلح و صلح طلب که توانایی ارتباط موثر با کشورهای دیگر به ویژه همسایگان را دارد باعث ایجاد امنیت و ثبات بیشتر در خاورمیانه می شود.
وی با بیان اینکه تعامل و ارتباط موثر با سایر کشورهای دنیا بهترین گزینه کشور در حال حاضر است خاطر نشان کرد: انزوا و نگاه صرف به داخل باعث عقب ماندگی و برگشت به گذشته می شود.
به سراغ یکی دیگر از شهروندان می رویم که در مغازه خود مشغول انجام امور است؛ وی به ما می گوید: بنا به خواست رهبرمعظم انقلاب و نیاز مبرم نظام اسلامی به حضور پرشور و حماسی مردم در پای صندوق های رای و ساختن ایرانی آباد به دست خودمان حتما روز 29 اردیبهشت ماه در با خانواده ام پای صندوق های رای خواهم رفت.
محمد اسماعیلی با بیان اینکه امروز نگاه دشمنان نظام به حضور مردم در پای صندوق های رای دوخته شده است عنوان داشت: مردم با حضور حداکثری در پای صندوق های رای علاوه بر اینکه حقوق شهروندی خود را تثبیت و آینده کشور و سرنوشتشان را خودشان رقم می زنند به جهانیان نشان می دهند که بعد از گذشت 37 سال از انقلاب هنوز ملت ایران به ارزش های انقلاب پایبند هستند و نظامشان را دوست دارند.
وی خاطر نشان کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای باعث قدرتمند شدن نظام در مقابل دشمنان و کشورها حقیری مانند عربستان می شود.
یکی از مصاحبه شوندگان که خود را استاد دانشگاه معرفی می کند با بیان اینکه من رای می دهم و به دیگران هم توصیه می کنم رای بدهند گفت: مردم با رای دادن به یک جریان سیاسی کشور علاوه بر اینکه سرنوشت کشور خود را تعیین می کنند به برخی تندروها تذکر می دهند که ملت بزرگ ایران نمی خواهد هر روز بر اثر گنده گویی ها با دنیا دربیافتد و هر روز شاهد تحریم های جدید علیه کشور باشد.
محسن نیکو با بیان اینکه تحریم های ظالمانه خسارات زیادی را در طول چند سال گذشته بر پیکره جامعه زده است گفت: ملت بزرگ ایران یک صدا روز 29 فرودین پای صندوق های رای حاضر خواهند شود و به تمام ملت های جهان نشان خواهند داد که ایرانی ها ملتی صلح طلب و دموکراتیک هستند.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید فردی را برای کرسی ریاست جمهوری انتخاب نمایند که به فکر بهبود وضع معیشتی به صورت عملی و نه شعاری باشد و همچنین به آزادی های مدنی مردم احترام بگذارد.
در ادامه یکی از فرهنگیان شاغل در آموزش و پروش با بیان اینکه در انتخابات شرکت خواهد کرد گفت: یکی از دلایل حضورم اهمیت حفظ امنیت و پاس داشت خون شهدای والامقام ومجاهدت ایثارگران است.
ساناز قربانی با بیان اینکه ضرورت دارد تا مردم شناخت بیشتری از برنامه های کاندیداها در مناظرات و برنامه هایی که در رسانه ها، نشست ها و سخنرانی ها داشته اند داشته باشند افزود: برخی کاندیداها هیچ برنامه مدونی از اقداماتی که در زمینه مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی و سایر زمینه های دیگر دارند، ارائه نمی دهند و تنها وقت شان را صرف تهمت های ناروا و نقدهای نابجا از همدیگر می کنند.
وی با بیان اینکه مملکت ما هم اکنون نیازمند نوعی همگرایی و خرد جمعی است که بتواند از تمام توانایی های، نیروهای علمی و تخصصی جوان در جهت ریشه کن کردن مشکلات کشور استفاده کند.
وی با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهور در برنامه های تلوزیونی باید نشان می دادند که دغدغه اصلیشان مشکلات مردم است و خودشان هم از جنس مردم هستند افزود: افرادی که از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شدند همانطور که از بندهای قانونی برای انتخاب شان نیز هویدا بود باید افرادی مدیر، مدبر، کاردان و باتجربه باشند که علاوه بر رعایت ادب و احترام به سایر نامزدها و به شعور اجتماعی و علمی مردم نیز احترام بگذارند و با رعایت این نکات و موازین عقلی در مناظرات و سخنرانی هایشان حاضر شوند.
یک راننده تاکسی نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حضور در انتخابات وظیفه ای ملی و شرعی است افزود: همه باید با حضور حداکثری علاوه بر نشان دادن عظمت ملت ایران به جهانیان در مسیر فرمانبرداری از فرامین رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم و دل ایشان را شاد کنیم.
اصغر کاظم پور گفت: انتخابات فرصتی برای طرح مطالبات ملت ایران از مسئولان است و باید با اندیشه دقیق و مشورت با دلسوزان فرد مد نظر را انتخاب کرده و سکان هدایت کشور را به وی بدهیم.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.