به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، علیرضا کمرئی در جمع مجریان، ناظران و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در مرکز رفاهی فرهنگیان منطقه 6 اظهار کرد: انسجام و همدلی نیروهای برگزارکننده در انتخابات می تواند احساس امنیت در جریان انتخابات را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه انتخابات مهمترین جلوه حضور ملت در عرصه سیاسی و مشارکت در اداره کشور است، گفت: اهمیت انتخابات یک فرض همگانی است و کمتر کسی در مورد آن تردید دارد و امروز با توجه به شرایط جهانی و منطقه ای نیاز به انسجام ملی و توجه به مصالح کشور و منافع ملی بیش از هر زمان دیگری است.
عضو ستاد انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران اظهار کرد: نامزدها و جریانها در عین کثرت در سلیقه ها و روش ها در زمینه اداره کشور، باید به برداشت واحدی از منافع ملی نائل شوند و قرائتی واحد از آن ارائه دهند.
وی با بیان اینکه رای مردم امانتی غیرقابل تردید در دستان برگزارکنندگان انتخابات است، افزود: باید بگونه ای عمل کرد که برای همگان اعم از رای دهندگان و نامزدها احساس امنیت کافی پدید آید.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بخشی از آنچه امنیت نامیده می شود جنبه احساسی دارد و پدیدآمدن چنین احساسی در زمینه انتخابات، در گرو وحدت نظر مجریان برای پدید آوردن کیفیتی قابل قبول و مورد تایید افکار عمومی است.
کمرئی سه رویکرد مجریان انتخابات را امنیت، سلامت و مشارکت حداکثری مردم عنوان و ابراز امیدواری کرد: انتخابات 29 اردیبهشت اسباب افتخار برای مجریان، عزت برای ملت و اقتدار برای نظام را فراهم آورد.
همچنین در این همایش سیدشهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران، عیسی فرهادی فرماندار تهران، علی اصغر ناصربخت معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران، قاسم محمد طهرانی قائم مقام ریاست هیات نظارت، سید عبدالوهاب میراشرفی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهر تهران و جمعی دیگری از مسئولان به تبیین سیاست ها و ابعاد اجرایی انتخابات پرداختند.
اجرای انتخابات در شهر تهران از سال 1365 با مشارکت مستقیم اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و همکاری مناطق آموزشی زیر نظر فرمانداری تهران برگزار می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش عضو انتصابی هیات اجرایی در انتخابات شورای شهر و عضو اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری است، این شیوه اجرای انتخابات در کشور منحصر به شهر تهران است و در سایر استان ها نیروهای آموزش و پرورش در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صرفا همکاری دارند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان 29اردیبشهت ماه جاری برگزار می شود.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.