به گزارش روابط عمومی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گیلان به ایرنا، جلسه بررسی صلاحیت پرونده های باقیمانده از شهر رشت، در محل این هیات با حضور مراجع چهارگانه، ارگان های ذی ربط و اعضای هیأت عالی نظارت استان، برگزار شد.
کاظم دلخوش گفت: با توجه به برنامه زمانبندی که می بایست تا ساعت 24 روز 17 اردیبهشت نتایج نهایی بررسی پرونده ها به فرمانداری ها اعلام می شد، در این جلسه به صلاحیت 35 نفر از افرادی که پرونده های آنان به این هیات ارسال و مطرح شده بود ، رسیدگی به عمل آمد.
وی افزود: از این 35 نفر ، 22 نفر رد صلاحیت و مابقی 13 نفر، صلاحیتشان تایید شد.
وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش اعضای این هیات و مراجع چهارگانه بر این بوده تا حقی از فردی ضایع نشود، خاطر نشان کرد: باید برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای و روی کار آمدن افرادی صالح و پایبند به اسلام و انقلاب گام برداریم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر میهن اسلامی برگزار می شود.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
فرایند أخذ رأی پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
دریافت خبر: سلیمانی**انتشاردهنده: کبیری
2007/7296
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.