هادی تمهیدی روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 235 شعبه اخذ رای مربوط به مرکز شهرستان ری (بخش شهری)، 20 شعبه اخذ رای برای حوزه شهری حسن آباد، 24 شعبه اخذ رای برای حوزه شهری کهریزک و 34 شعبه اخذ رای برای حوزه شهری باقر شهر پیش بینی شده است.
وی در ادامه به شعب اخذ رای روستای شهرستان ری نیز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: 23 صندوق اخذ رای در بخش مرکزی، 9 صندوق اخذ رای در بخش حسن آّباد، 38صندوق اخذ رای در بخش خاوران، 23 صندوق اخذ رای در کهریزک و 22 صندوق در بخش قلعه نو پیش بینی شده است.
تمهیدی با بیان اینکه صندوق های سیار شهرستان ری مربوط به مکان هایی است که نمی توان در آنجا صندوق ثابت پیش بینی کرد مانند مراکز کارگری و فرودگاه اظهار داشت: 40 صندوق سیار در سطح شهرستان ری فقط ویژه انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است که 14 صندوق در حوزه مرکزی شهرستان ری، یک صندوق در بخش مرکزی برای دو روستا و مابقی در مراکزی که شهر نیست ولی تردد وجود دارد مانند فرودگاه پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه صندوق های اخذ رای بر اساس شاخص تراکم جمعیت، پراکندگی و تراکم شعب پیش بینی می شوند اضافه کرد: 20 صندوق اخذ رای در سطح شهرستان در این دوره به نسبت انتخابات سال 94 افزایش یافته اند.
تمهیدی در خصوص عوامل اجرای انتخابات در روز 29 اردیبهشت نیز گفت: بالغ بر 10 هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، انتظامی و خدماتی وظیفه برگزاری روند انتخابات را در شهرستان ری بر عهده خواهند داشت.
وی خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم از نظر پشتیبانی، آموزشی و خودرویی برای برگزاری انتخابات مهیا شده است و طی برگزاری چندین کارگاه آموزشی عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان ری آموزش های لازم را فراگرفته اند.
وی با بیان اینکه 470 هزار واجد شرایط رای دادن در محدوده شهری شهرستان ری وجود دارد تاکید کرد:همه دست اندرکاران انتخابات در شهرستان ری با همدلی و تلاش در راستای ایجاد نشاط و شور انتخاباتی گام برمی دارند و در روند برگزاری انتخابات ملاک اصلی قانون می باشد.
تمهیدی عنوان داشت:داوطلبان تایید شده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک همایش با اصول تبلیغات قانونی آشنا شده و نکات لازم به آنها تذکر داده شده است.
وی ادامه داد: کمیته امحا ستاد انتخابات شهرستان ری به صورت شبانه روزی و با جدیت تمام با هرگونه رفتار خلاف قانون از سوی ستادهای انتخاباتی کاندیداها به شدت برخورد و همچنین با مستند سازی جرایم ستادهای انتخاباتی آنان را به مراجع قضایی معرفی می کند.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.