به گزارش خبرنگار ایرنا، سیاوش شهریور روز سه شنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم در مجتمع آموزشی استثنایی شهید محبی منطقه پنج شهر تهران با بیان اهمیت نقش معلمان در جامعه و تعلیم و تربیت دانش آموزان اظهار کرد: توجه به معلمان، پذیرفتن مشکلات و سختی های کار آنان و عنایت حداکثری به معلمان می‌تواند توسعه پایدار کشور را رقم بزند.
شهریور گفت: شاید هیچ‌ بخشی از کارگزاری فرهنگی به اندازه اهمیت و مداخله معلمان در ارتقای شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی، جامعه پذیری و ایجاد انسان در تراز جمهوری اسلامی، نقشی نداشته باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی در جهان گفت: ما ریشه‌‌دارترین، بزرگترین و شاید بلندمرتبه‌ترین ملت در همه تاریخ جهان هستیم و بنا به گفته هگل اولین ملتی بودیم که دولت را خلق کردیم.
وی با بیان اینکه قوم ایرانی، قوم خرد، علم و دانش است، اظهار کرد: سهم ما در فرهنگ، معماری و حکمرانی از دید هیچ فیلسوف، منتقد و مورخی پوشیده نیست، ملت ایران همواره با تبعیت از آموزه‌های الهی این مسیر را در پیش گرفته و هرگز مسالمت در امور را فراموش نکرده است.
شهریور خطاب به معلمان گفت: امروز مسئولیت معلم بودن مسئولیت سختی است و شما باید به دانش آموزان بگویید سرزمین ایران، بستر صلح، مدارا و انسانیت و بستر روزگار خوب و زندگی خوب است، باید تلاش کنیم زندگی سراسر معنا، رفاه و توسعه داشته باشیم و ما نباید بگذاریم چرخ زندگی به عقب بازگردد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با بیان اینکه مسئولیت آموزگاری فقط تدریس نیست، افزود: مسئولیت آموزگاری یادآوری روزهای حساسی است که در تاریخ این سرزمین نوشته شده، ما از گردنه های سخت گذشتیم، تا پای جان دادن و انهدام رفتیم اما به علت دانش، فرهیختگی، شعور تاریخی، مدارا و رندی و زیرکی ماندیم.
وی با اشاره به اینکه قدمت ایجاد دانشگاه در کشور به 100 سال می رسد، گفت: این همه دانش، معماری و ظرفیت و شکوهمندی در عقل، علم و دانش به پدران و مادران ما منتقل شده و شما وظیفه دارید که به فرزندان این سرزمین یادآوری کنید که ما راهی به جز توسعه یافتگی، صنعتی شدن و گفت و گو با جهان و تساهل و مدارا نداریم.
شهریور افزود: ما سرزمینی با گروه ها و اقوام مختلف هستیم و هیچ کس نباید گروه های مختلف را حذف کند، این روزها روزهای سختی است و شعور تاریخی این سرزمین باید به فریاد برسد و شما معلمان باید پرچم نوخواهی و ترقی‌خواهی این سرزمین را در دست گیرید و ایستادگی تاریخی قوم ایرانی را بر خرد، دانش و حکمرانی خوب یادآوری کنید.
آیین بزرگداشت مقام معلم روز سه شنبه با حضور مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور، شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنائی تهران، سیاوش شهریور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در مجتمع آموزشی شهید محبی برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.