به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی ستاد فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهرن سرهنگ علی سلیمانی در جلسه آموزشی ارتقای ایمنی موتور سیکلت سواران گفت : موتورسیکلت به لحاظ ساختار شکلی از تعادل لازم برخوردار نیست و فاقد هرگونه سیستم محافظتی هنگام تصادف و برخورد های فیزیکی است.
وی گفت : عدم وجود ایمنی در موتورسیکلت باعث شده تا درصد بالایی از تلفات جانی را موتورسیکلت سواران به خود اختصاص داده و در حوادث جاده ای صدمات جبران ناپذیری به نقاط حساس بدن به خصوص ناحیه سر و صورت آن ها وارد شود.
وی بیان کرد: با توجه به این یکی ازمهمترین سرفصل های برنامه ها واقدامات ایمنی اغلب کشورهای دنیا ، مسأله ایمنی استفاده کنندگان آسیب پذیرجاده وپیشگیری ازتلفات وجراحات آنها می باشد وآنجا که در میان این گرو ها ، موتورسیکلت سواران به عنوان یکی از آسیب پذیرترین افراد در جاده ها به حساب می آیند می باید برنامه پیشگیرانه به منظور ارتقای امنیت آنان ارائه کرد.
جانشین رئیس پلیس فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران افزود : پلیس راه شرق استان تهران با هماهنگی سازمان حمل و نقل و پایانه های استان به عنوان متولی ایمنی حمل ونقل جاده ای ، طرح ارتقا ایمنی کاربران جاده ای و موتورسیکلت را به عنوان یک طرح وبرنامه مدون دردستورکارخود قرارداده وبه منظوربرنامه ریزی واجرای آن نسبت به تدوین طرح ارتقای ایمنی راکبین موتورسیکلت درجاده ای اقدام کرده است.
سلیمانی تأکید کرد: اجرای طرح های ایمنی ، بدون همکاری مردم میسر نمی شود و در این مسیر نیز موتورسواران می باید با پلیس همکاری مستقیم داشته باشند.
در پایان این مراسم ، به یکصد نفر از موتورسواران ، کلاه ایمنی اهدا شد .
فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران ، تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین ، قرچک ، پیشوا ، پاکدشت ، پردیس ، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.