به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیرامور عشایر استان تهران در مراسم افتتاحیه این پروژه گفت: مطالعات مجتمع کشت علوفه و دامپروری عشایری رازق آباد با اعتباری بالغ بر 980 میلیون ریال انجام شده است.
سیروس نصیری افزود: حفر چاه برای شرب دام و برق رسانی بطول 2 هزار و 350 متر در این مجتمع با اعتبار 1،3 میلیارد ریال انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: لوله گذاری بطول 3 کیلومتر؛ احداث استخر و کانال آب جهت کشت علوفه؛ احداث ایستگاه انتظار دام؛ احداث انبار علوفه به مساحت 500 متر مربع و دیوارکشی 5 هزار متر مربع و همچنین احداث کارگاه کنسانتره را از اقدامات مهم در این مجتمع عنوان کرد.
در ادامه همچنین رییس سازمان عشایرگفت: این مجتمع محلی است برای ایجاد اشتغال و کسب در آمد فرزندان عشایر در مناطق عشایری درشهرستان ورامین احداث شده است.
کرمعلی قندالی بر تقویت زیرساخت های این مجتمع تاکید کرد و افزود: با همکاری دستگاههای اجرایی از جمله منابع طبیعی؛ جهاد کشاورزی و امور عشایری شهرستان ورامین امیدوارم هر چه زودترفازهای بعدی این مجتمع کشاورزی و دامپروری عشایر شهرستان ورامین احداث شود.
همچنین فرماندار شهرستان ورامین در این مراسم گفت: این شهرستان دارای 550 خانوار عشایری است که در سال گذشته عشایر این شهرستان 2 هزار و 600 تن گوشت قرمز و حدود 7 هزار تن شیر و سایر فرآورده های لبنی تولید کردند.
محمد رضا یوسفی بر تقویت زیر ساخت های این مجتمع تاکید کرد و افزود: برای اینکه جوانان عشایر بتوانند با کمترین مشکل در این مجتمع کار تولیدی کنند باید زیرساخت های این مجتمع تولیدی از جمله راه دسترسی به آن مرمت شود.
همچنین جلسه ای برای رفع مشکلات مجتمع کشاورزی و دامپروری رازق آباد ورامین با حضور رییس سازمان عشایر کشور؛ مدیر امورعشایر استان تهران؛ فرماندار و جمعی از مدیران دستگاههای وابسته شهرستان ورامین دراین مجتمع برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.