سیروس نصیری عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل هواشناسی استان تهران طی 48 ساعت آینده وضعیت جوی استان را با بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی کرد و با توجه به اینکه عشایر استان تهران در کوچ بهاره بسر می برند برای جلوگیری از حوادث احتمالی موارد ایمنی را رعایت کنند.
وی بیان کرد: عشایر کوچ رو استان تهران در حال حاضر در مسیر رفتن به مناطق ییلاقی به سر می برند وبا توجه به اینکه در ارتفاعات استان نیز احتمال بارش شدید باران وجود دارد عشایر باید به هنگام تردد موارد ایمنی را رعایت کنند.
به گفته نصیری؛ کوچ بهاره عشایر استان تهران تا 15 خردادماه از مناطق قشلاقی به سمت مناطق ییلاقی ادامه دارد و به مدت 100 روز عشایر در مناطق ییلاقی و در سیاه چادرهای عشایری زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه عشایر به همراه دام خود در کوچ به سر می برند خاطرنشان کرد: عشایر از برپا کردن چادر در ارتفاعات و به ویژه کنار رودخانه ها و کانال های آب خودداری کنند و به همین منظور از طریق سامانه پیامک کوتاه نیز این موارد به اطلاع عشایر کوچ رو رسیده است.
استان تهران دارای 3 هزار خانوار عشایری است که این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از 66 هزار تن محصولات دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.