به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، فردین خلعتبری اظهار کرد: انتشار این اثر در شورای مفهومی باغ کتاب تهران مطرح و به تصویب رسید.
وی گفت: قطعه موسیقی چهار فصل باغ ایرانی اثری بدون کلام است که براساس موسیقی ایرانی و سازهای کلاسیک ساخته شده است.
خلعتبری افزود: قطعه موسیقی چهار فصل باغ ایرانی به پیشنهاد و سفارش شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران تهیه و آماده شد.
این آهنگساز درباره ویژگی های باغ کتاب تهران اظهار کرد: این مجموعه فرهنگی، بسیار وسیع و به لحاظ نوع معماری مدرن است.
وی با بیان اهمیت راه اندازی و ساخت باغ کتاب تهران در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: علاوه بر ساخت در بهره برداری این مجموعه، باید نگاه های کارشناسی و دقیقی صورت بگیرد چرا که صرف ساخت و ساز فضاها و مجموعه های فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور کفایت نمی کند.
خلعتبری افزود: باید برای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی مجموعه های مختلف فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه ها و سایر نهادها و سازمان های فرهنگی با یکدیگر همکاری و همراهی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، مجموعه باغ کتاب تهران در بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق) واقع شده که از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
وسعت این مجموعه فرهنگی که توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته شده،110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.
افزایش عرصه عمومی تعامل مدنی مردم با کتاب و فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر، ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی، حضور موثر و مناسب در فضای بین المللی کتاب، ارتباط حضوری مخاطب با کتاب در محیطی مفرح و آرام، افزایش تعامل تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نشر بخشی از اهداف راه اندازی باغ کتاب تهران است.
فعالیت رسمی فاز اول این مجموعه اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آغاز می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.