ناصر محمودی‌فرد روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: اسامی نهایی داوطلبان انتخابات شوراها امروز پس از فرصت قانونی، از هیأت نظارت بر انتخابات به هیأت اجرایی انتخابات شهرستان دماوند اعلام شد.
وی با بیان اینکه در مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستای شهرستان دماوند، 651 نفر ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد، 199 نفر برای شوراهای اسلامی شهری و 452 نفر برای شوراهای اسلامی بخش‌های مرکزی و رودهن برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کردند.
رئیس حوزه انتخابیه شهرستان دماوند تصریح کرد: پس رسیدگی به سوابق و شرایط داوطلبان انتخابات شوراها، صلاحیت 179 نفر در حوزه شهری شهرستان دماوند، 327 نفر در حوزه روستایی بخش‌ مرکزی دماوند و 101 نفر در حوزه روستایی بخش رودهن مورد تأیید قرار گرفت.
محمودی‌فرد با اشاره به داوطلبانی که صلاحیت آنها رد شده است، بیان کرد: در این خصوص، صلاحیت 44 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا تأیید نشد که از این تعداد، 20 نفر برای شوراهای شهرها، 21 نفر برای شوراهای روستاهای بخش مرکزی و 3 نفر برای شوراهای روستاهای بخش رودهن بودند.
وی ادامه داد: همچنین یکی از داوطلبان در حوزه شهری فوت کرد و یکی دیگر از داوطلبان در حوزه روستایی بخش مرکزی دماوند از ثبت‌نام خود در انتخابات شوراها انصراف داد.
رئیس حوزه انتخابیه شهرستان دماوند گفت: داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تأیید قرار نگرفته تا روز 6 اردیبهشت‌ماه سال جاری فرصت دارند که اعتراض خود را اعلام کنند.
محمودی‌فرد اضافه کرد: در این زمینه، این افراد می‌توانند اعتراض خود در بخش روستایی را به هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان و در بخش شهری به هیأت نظارت بر انتخابات استان تهران ارائه دهند.

**اتخاذ تمهیدات لازم برای تأمین امنیت انتخابات در شرق استان تهران
رئیس شورای تأمین شهرستان دماوند از اتخاذ تمهیدات لازم برای تأمین امنیت انتخابات در شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و پردیس در نشست اعضای شورای تأمین این شهرستان‌ها خبر داد و گفت: تاکنون تخلفات انتخاباتی در دماوند گزارش نشده است.
محمودی‌فرد همچنین با اشاره به برگزاری نشست شورای تأمین شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و پردیس با حضور مدیرکل امنیتی استان تهران در محل فرمانداری دماوند اظهار کرد: در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم که جهت هماهنگی حفظ آرامش و امنیت صندوق‌ها نشست‌ شورای تأمین سه شهرستان شرق استان تهران برگزار شد.
وی افزود: در این نشست تدابیر لازم در خصوص ستاد امنیت انتخابات و پیش‌بینی‌ نیروهای انتظامی برای برقراری امنیت در پای صندوق‌های رأی در روز رأی‌گیری اتخاذ شد.
رئیس شورای تأمین شهرستان دماوند گفت: همچنین تصمیم‌های لازم برای پیشگیری و بررسی تخلفات و جرم‌های احتمالی انتخابات با هماهنگی اعضای شوراهای تأمین شهرستان‌های شرق استان تهران اندیشیده شد.
محمودی‌فرد با بیان اینکه تمام فعالیت‌های کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا مورد رصد دستگاه‌های مربوطه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: قطعاً با کسانی که در زمینه انتخابات تخلفی را مرتکب شوند، برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون مواردی مبنی بر تخلفات انتخاباتی گزارش نشده است، بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گرفته، شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و توأم با امنیت کامل باشیم.
لازم به ذکر است، شهرستان دماوند دارای 5 شهر دماوند، رودهن، آبسرد، آبعلی و کیلان است.
خبرنگار:الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.