به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز شنبه در نشست مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز که باحضور دادستان ودهیاران ساوجبلاغ برگزار شد، گفت:ارتباط هرفرد فاسد ومتخلفی در رابطه با ساخت وسازهای غیرمجاز حتی درهر دستگاه واداره دولتی باید قطع شود.
وی افزود: دراین خصوص شوراهایی که پیش از این چنین کارهایی را درمحل خود انجام داده بودند بر طبق قانون رد صلاحیت شدند.
پالیزگیر گفت:دهیارانی که دربحث برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز توجه واهتمام کافی نداشته باشند،به درد ما نمی خورند وباید از سیستم جدا شوند.
فرماندارساوجبلاغ افزود:نیروهای انتظامی ودستگاه های مرتبط مکلف به همراهی متولیان برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز هستند وباید دراین بحث همراهی مداوم و پررنگ تری داشته باشند.
وی یکی از دلایل ساخت وسازهای غیرمجاز را درشهرستان خود متولیان امربیان کرد و گفت: در برخی موارد فرایند استعلامات به قدری زمانبر می شود که افراد ناخواسته به طرف ساخت و سازهای غیرمجاز هدایت شده و تخلف می کنند که باید نسبت به زمان پاسخگویی به استعلامات تجدید نظر وتوجه خاصی صورت گیرد.
فرماندارساوجبلاغ تنها مرجع درخواست استعلامات در روستاها را دهیاری دانست و افزود: شوراهای اسلامی روستاها حق دخالت دراین امور را نداشته ونامه درخواست استعلام آنان از نظر ما غیرقانونی است.
فرماندار ساوجبلاغ همچنین خواستار فرهنگ سازی مقابله با ساخت وساز از طریق اطلاع رسانی ونصب بنر و توزیع پوستر وبروشور توسط متولیان این امر شد.
پالیزگیر تاکیدکرد: تا انتخابات پیش رو بهانه ای برای تعطیلی مقابله با ساخت وساز در شهرها وروستاها نشود.
وی افزود:حفر چاه های غیر مجاز درخارج از بافت روستاها هم از تخلفات جدی در روستاها است که امسال باید با شدت وجدیت با آن مقابله کنیم.
دادستان ساوجبلاغ هم گفت:ساخت وسازهای غیرمجاز با بازرسی هایی که انجام می شود باید درهمان بدو عملیات اجرایی ساختمان متوقف وتخریب شود تا امکان سوء استفاده افراد متخلف کاربلد وجود نداشته باشد.
حیدرجعفری از راه اندازی شعبه ویژه برخورد با متخلفان ساخت وساز در دادگستری خبر داد وافزود:دادگستری شهرستان یک روز را درهفته با مامور نمودن یک قاضی همراه پرسنل جهاد کشاورزی برای اعمال قانون دراین رابطه اعزام می نماید.
1535/6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.