به گزارش ایرنا مجتبی شاکری روز سه شنبه در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش شورایاری منطقه 16 در صحن علنی و اشاره به حضور در برنامه تلویزیونی 180 درجه با موضوع ساماندهی محله هرندی، گفت: این برنامه با حضور دبیر شورایاری محله باغ آذری اجرا و وی از حضور معتادان هرندی در محله خود گلایه مند بود.
وی افزود: بحث سرریز آسیب دیدگان اجتماعی به مناطق همجوار منطقه 12 به دلیل فقدان برنامه جامع مقابله با آسیب و عدم همراهی دیگر دستگاه های متولی امر با شهرداری تهران بوده است.
شاکری اظهار کرد: آسیب از یک منطقه دور شده اما به مناطق دیگر سرریز کرده و مشکلات فرهنگی و تربیتی گوناگونی به دنبال دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، خواستار ارائه گزارش جامع و آسیب شناسانه از وضعیت طرح ساماندهی محله هرندی و مشکلات آن در جلسه پیش روی دیدار اعضای شورا با رهبر معظم انقلاب اسلامی شد.
وی در ادامه با اشاره به سایر مشکلات منطقه 16 خاطر نشان کرد: مدیرعامل وقت سازمان نوسازی شهر تهران گزارشی از برنامه های نوسازی بافت فرسوده منطقه 16 در ابتدای شورای چهارم ارائه کرد اما امروز بعد از گذشت چهار سال حرکت چندانی انجام نشده و به نوعی در نزدیکی همان نقطه درجا می زنیم.
وی با بیان اینکه بخشی از این مشکل به شورای شهر باز می گردد، افزود: در واقع باید مطالبات شورایاران را در برنامه های توسعه ای و عمرانی به نحوی دخالت دهیم تا مناطقی مانند منطقه 16 از این محرومیت رها شوند.
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلاتی نظیر فقدان سوله مدیریت بحران، عدم برخورداری از فضای سبز کافی و بافت فرسوده متراکم در منطقه 16، گفت: خوب بود شورایاران در ابتدا فهرستی از مطالباتی را که در جلسه قبلی شورا مطرح کرده بودند ارائه و اعلام می کردند که کدام موارد در برنامه ها گنجانده شده و کدام موارد همچنان بر زمین مانده است.
شاکری پیشنهاد کرد: شورایاران با طراحی یک اینفوگرافی، وضعیت توسعه منطقه 16 در قیاس با دیگر مناطق را نمایش دهند تا در یک نگاه بتوان به شناخت نسبی از محرویت های منطقه دست یافت.
منطقه 16 شهرداری تهران در جنوب شرقی این شهر واقع شده است؛ این منطقه از شمال به خیابان شوش، از جنوب به بزرگراه آزادگان، از شرق به خیابان فدائیان اسلام و از غرب به خیابان بهمن یار محدود می‌شود.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.