به گزارش ایرنا محسن سرخو روز یکشنبه در جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: شرکت های پیمانکار پسمانداری در حال حاضر حدود 160 میلیارد تومان از شهرداری تهران طلبکار هستند و هر زمان برای بخش نقدی بودجه سالیانه پیگیری کردیم، اولویت خود را پرداخت به پیمانکاران پسماند و حقوق کارگران و کارمندان عنوان کردند.
وی گفت: شهرداری تهران از صورت وضعیت پیمانکاران کسوراتی را کسر می کند اما این مبالغ را به محل های قانونی خود از جمله اداره های دارایی و تامین اجتماعی واریز نمی کند.
رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهرتهران خاطر نشان کرد:عدم پرداخت این مبالغ موجب خسارت به پیمانکاران می شود و پرداخت مطالبات پیمانکاران باید در اولویت پرداخت قرار گیرد.
وی همچنین پیشنهاد یک فوریت طرح نظارت و کنترل خریدهای خارجی در شهرداری تهران را ارائه کرد و گفت: کنترل واردات و خریدهای خارجی توسط شهرداری تهران به منظور حمایت از اشتغال و تولید داخلی در راستای اجرای پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی است .
وی تاکید کرد: کمیته ای متشکل از روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر و نماینده شهردار تهران زیر نظر رئیس شورای شهر تشکیل می شود و خرید و واردات کالاهای خارجی که در کشور تولید می شوند صرفا با تصویب این کمیته خواهد انجام خواهد شد.
وی افزود: هدف نهایی این است که کالاهای خارجی که مشابه آنها در کشور وجود دارند، وارد نشوند و کالاهایی که اکنون وارد می شوند و در کشور تولید نمی شود، همانند برخی قطعات مترو، با همکاری مراکز علمی و دانشگاه‌ها به تولید برسند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.