به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود صلاحی روز دوشنبه در جشن «پدر مهربانی» در فرهنگسرای بهاران بیان اینکه همه شهدا در زمان خود یک حاج قاسم بودند، خطاب به والدین شهدا گفت: اگر امروز داعش جرات مبارزه با کشور ما را ندارد، به دلیل جان فشانی فرزندان شماست و ما حاج قاسم ‌های فراوانی در سرزمینمان داشته و داریم که وجود خود را در گمنامی برای مبارزه با ظالم فدا می‌کنند.
صلاحی با اشاره جایگاه ویژه «رزمندگان» در اسلام اظهار کرد: جایگاه یک رزمنده در اسلام بالاتر از یک فقیه و عالم است.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه شهیدان و سربازان ما دانش آموخته مکتب عاشورا هستند، گفت: شهدا امام حسین(ع) را در ادامه مسیر تاریخ یاری می‌کنند و حرکتشان روشن کننده سخن «کل الیوم عاشورا کل الارض کربلا» است.
وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «من شهادت می‌دهم مردمان زمان ما بسیار بهتر از مردمان زمان رسول اکرم(ص) هستند»، خطاب به والدین شهدا افزود: فرزندان شما گواه این سخن هستند و اگر ما امروز به جوانان اجازه دفاع در سوریه را بدهیم تعداد زیادی از جوانان در دفاع حضور خواهند داشت.
اسفندیار آزاده مدیرکل اداره امور ایثارگران شهرداری تهران نیز در این آیین با بیان اینکه امروز هر چه داریم از اقتدار شهدا و به برکت مجاهدان است، افزود: ما همیشه در برابر عظمت پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا احساس حقارت می‌کنیم و نمی‌توانیم آن‌طور که شایسته است از آنان تجلیل کنیم.
به گزارش ایرنا، جشن «پدر مهربانی» روز دوشنبه در آستانه فرارسیدن میلاد حضرت علی‌(ع) برای سومین سال متوالی با موضوع جشن تولد پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و تقدیر از مقام پدران و مادران شهدا به نیابت از 4هزار شهید منطقه 17 که در تربیت، تعالی، تکامل و عروج آن مردان آسمانی نقش بی بدیل داشتند، در فرهنگسرای بهاران برگزار شد.
بیش از 500 پدر و مادر شهید منطقه17، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی عباسی شهردار منطقه 17، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، اسفندیار آزاده مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران، مهدی تقی نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه17 ، آتش تقی پور بازیگر و جمعی از چهره‌های فرهنگی مذهبی در جشن «پدر مهربانی» حضور داشتند.
اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی پایگاه حبیب‌بن مظاهر و اجرای موسیقی آذری «ایران عاشقلار» از جمله بخش های این جشن بود.
همچنین در جشن پدر مهربانی، کیک منقش به لوگوی جشن توسط پدر شهید مدافع حرم حمیدی‌پور، پدر شهید فتوحی، پدر شهیدان مقدم و مادر شهیدان فلاحی به نیابت پدران و مادران شهدا با یاد و خاطره پدر شهیدان حسنی که سال گذشته این مراسم با حضور او برگزار شده بود، بریده شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.