حجت الاسلام داود رضوانی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه مراسم روحانی اعتکاف قبل از اذان صبح 13 رجب(22 فرودین) آغاز و تا اذان مغرب روز 15 رجب(25 فرودین) ادامه خواهد داشت افزود: کسانی که قبلا برای شرکت در این مراسم روحانی را ثبت نام کرده اند می توانند تا اذان صبح 13 رجب به مساجد برگزار کننده در سطح جنوب تهران مراجعه کنند.
وی در خصوص مساجد تدارک دیده شده برای مراسم روحانی اعتکاف در سطح شهرری خاطر نشان کرد: 19 مسجد ویژه بانوان، هفت مسجد ویژه برادران و 19 مسجد به صورت مشترک از معتکفین پذیرایی خواهند که از 45 مسجد تدارک دیده شده چهار مسجد ویژه نوجوانان و دانش آموزان است که جمعا 820 نفر دانش آموز در این مساجد معتکف خواهند شد.
رضوانی به برنامه های متنوع فرهنگی مساجد برای معتکفین اشاره کرد و عنوان داشت: سخنرانی مذهبی، بیان مسائل شرعی، تلاوت دعای عهد، قرائت مجلسی قرآن، اقامه نماز جماعت، مداحی و خواندن دعای توسل از برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده در مساجد است.
وی ادامه داد: فضا و برنامه های فرهنگی معنوی تدارک دیده در مساجد طوری برنامه ریزی شده که معتکفین ارتباط خوب و موثری را در خلوت خود با خداوند داشته باشند تا برکات این ارتباط روحانی در روح و جان معتکفین که بیشتر از قشر جوان هستند تاثیر عمیقی بگذارد تا بدین وسیله اشاعه فرهنگی خوبی در جامعه صورت گیرد.
رضوانی با بیان اینکه اعتکاف یعنی روی آوردن به خداوند و خلوت گزیدن با پروردگار به دور از هر گونه ارتباط مادی از معتکفین خواست: وسایل ارتباطی مانند گوشی ها هوشمند تلفن همراه، تبلت و لب تاب را حدالمقدور به مساجد نیاورند.
معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 نیز در گفتگو با ایرنا از مشارکت مدیریت شهری برای برپایی مراسم معنوی اعتکاف در مساجد این منطقه جنوبی خبر داد و گفت: مراسم معنوی اعتکاف در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مساجد منطقه 20 برگزار می شود و مدیریت شهری نیز محیط پیرامونی، مسیرهای دسترسی و همچنین فضای داخلی 45مسجد این منطقه را برای برپایی این مراسم آماده کرده است.
حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی افزود: علاوه بر آماده سازی محیطی، ویژه برنامه های فرهنگی و آموزشی نیز در قالب توزیع اقلام فرهنگی، ارائه آموزش های شهروندی، برپایی مسابقه های فرهنگی در مساجد منتخب ویژه معتکفین تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از ویژه برنامه های فرهنگی مدیریت شهری به قشر دانش آموزی اختصاص دارد اظهار داشت: مراسم اعتکاف دانش آموزی در مساجد امام محمد باقر(ع) و امیرالمومنین(ع) شهرری برگزار می شود.
وی گفت: این مراسم معنوی همراه با برنامه های فرهنگی و مذهبی متناسب با سن و روحیه آنها است تا بهره کامل از این مراسم معنوی را ببرند.
مسلمی به برنامه های فرهنگی ویژه ماه مبارک رجب نیز اشاره کرد و یادآور شد: ده ها برنامه ارزشی و فرهنگی با محوریت ترویج سبک زندگی نبوی و علوی نیز همزمان با این ایام در مساجد و سراهای محله ویژه شهروندان برگزار می شود.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.