ابوالقاسم مراد طلب روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : بر اساس قانون انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری، تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در مناطق مختلف کشور پیش بینی شده و این ستاد فعالیت خود را در شهرستان ورامین نیز آغاز کرده است.
وی گفت : پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم احتمالی، ایجاد هماهنگی بین دستگاهها و نهادهای عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه های پیشگیرانه و نحوه اجرای آن برای پیشگیری از جرایم احتمالی از جمله مهمترین وظایف این ستاد است.
مراد طلب بیان کرد:هماهنگی و تعامل با هیأت های اجرایی و نظارت بر انتخابات و سایر نهادهای مسئول، ارشاد و راهبری ستادهای انتخابات و توصیه و ارشاد تشکل ها، احزاب، گروه ها و ستادهای تبلیغاتی و اشخاص از دیگر وظایف این ستاد است.
وی بیان کرد: همه افراد می باید در جریان برگزاری انتخابات ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی ، به قانون پایبند بوده و در جهت برگزاری انتخاباتی امن ، توام با آرامش حرکت کنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین افزود: هم اکنون شعبه 2 بازپرسی در دادسرای شهرستان ورامین به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی مستقر گردیده است.
وی اظهار کرد: قاضی کشیک نیز در این شعبه در خارج از ساعات اداری به تخلفات احتمالی رسیدگی خواهد کرد.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:‌موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.