به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز چهارشنبه در بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان پیشوا گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب یکی از طرح های ماندگار دولت یازدهم در این شهرستان است که می تواند ضمن جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی، بسیاری از مشکلات شهرستان به ویژه در شهرک های تازه تاسیس را رفع کند.
وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و کاهش نزولات جوی و خشکسالی های اخیر ، اجرای طرح تصفیه فاضلاب امری ضروری است و راهکاری مهم برای مقابله با بحران کم آبی محسوب می شود.
محمدی افزود: اجرای طرح فاضلاب پیشوا یکی از طرح های ماندگار دولت است که با وجود محدودیت های مالی، اجرای آن به عنوان یکی از 26 طرح اقتصاد مقاومتی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.
وی تصریح کرد: این تصفیه خانه با ظرفیت بیش از 11 هزار مترمکعب احداث می شود و اجرای آن علاوه بر مزیت های زیست محیطی باعث می شود تا با استفاده از پساب تصفیه خانه در بخش کشاورزی، صنعتی و فضای سبز ، تعادل منابع آب های زیر زمینی منطقه حفظ شود.
فرماندار پیشوا اظهار کرد: بیش از 70 درصد آب مصرفی شهرها به فاضلاب تبدیل می شود در صورتی که با احداث شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه می توان بار دیگر آب را به چرخه مصرف به ویژه در بخش کشاورزی بازگرداند.
شهرستان پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.