وجیهه قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سالن همایش های موزه ملی در روز های20 و 21 فرودین ماه برگزار می شود.
وی گفت: دبیرخانه علمی و اجرایی این همایش از مهرماه سال 95 در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران آغاز شد.
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم این کنگره ملی برگزاری 6 نشست تخصصی با حضور اساتید دانشگاه و پیشکسوتان حوزه تاریخ معماری و شهرسازی تهران در 2 روز از ساعت 9 تا 17 در سالن همایش های موزه ملی ایران برگزار می شود.
قاسمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 120 مقاله علمی با محور تاریخ معماری و شهرسازی استان تهران، مطالعات باستان شناسی، میراث معنوی با موضوعات منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهر سازی، باستان شناسی شهری میراث معماری و شهرسازی مدرن، تزئینات وابسته به معماری بناهای تاریخی، بافت های تاریخی تهران، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راههای فرهنگی و عناصر وابسته به این کنگره ارسال شد.
به گفته وی این مراسم با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، سید محمد بهشتی رئیس پ‍ژوهشگاه میراث فرهنگی، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر، جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران و رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران آغاز می شود.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.