سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز یکشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران 123 ایستگاه آتش نشانی شهر تهران امروز(روز طبیعت) در آماده باش کامل هستند.
سیدجلال ملکی افزود: به منظور تامین ایمنی شهروندان 620 آتش نشان با استفاده از 96 دستگاه خودروی سنگین، 85 خودروی سبک و 78 دستگاه موتور سیکلت آتش نشانی در مکان های تعیین شده سطح شهر مستقر مستقر هستند.
وی تصریح کرد: یک تیم غواصی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در دریاچه خلیج فارس مستقر شده و تمامی مدیران عملیاتی این سازمان نیز بر نحوه استقرار و فعالیت آتش نشانان در روز طبیعت نظارت خواهند می کنند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از شهروندان درخواست کرد که به منظور پیشگیری از بروز ترافیک سنگین، روز طبیعت را در فضاهای سبز محدوده شهر سپری کنند.
وی به شهروندان توصیه کرد از روشن کردن آتش در طبیعت به ویژه در مجاورت درختان و بوته های خشک پرهیز کرده و برای پخت غذا از اجاق گازها و منقل های تعبیه شده در بوستان ها استفاده کنند.
ملکی همچنین به شهروندان توصیه کرد که خودروی خود را در مسیرهای ورودی و خروجی بوستان ها پارک نکنند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران همچنین از عموم شهروندان درخواست کرد که در صورت بروز هر گونه حادثه ای ضمن حفظ خونسردی، مراتب را از طریق سامانه 125 و یا ماموران مستقر در محل گزارش کنند.

** استقرار 104 آمبولانس اورژانس در بوستان های تهران
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با روز طبیعت 208 تکنسین اورژانس با بهره مندی از 104 دستگاه آمبولانس در محدوده بوستان ها، فضاهای سبز و معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت مستقر هستند.
حسن عباسی افزود: مرکز اورژانس تهران امسال نیز همچون سال های گذشته در روز طبیعت (13 فروردین) به منظور ارائه خدمات درمانی ضروری به شهروندان 104 دستگاه آمبولانس به همراه 208 تکنسین از جمله پزشک، پرستار و کارشناس فوریت های پزشکی را در مکان های پرتردد و شلوغ شهر تهران مستقر هستند.
وی اظهار کرد: امروز (یکشنبه) تکنسین های حدود 200 پایگاه اورژانس شهر تهران با استفاده از یگان امداد هوایی در آماده باش کامل هستند.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: عوامل اورژانس از بامداد امروز (یکشنبه) و تا پایان روز و بازگشت مردم از مکان های تفریحی در مکان های مشخص شده حضور داشته و آماده ارائه خدمات درمانی به شهروندان و گردشگران نوروزی هستند.
وی از عموم مردم خواست که همچون سالهای گذشته با عوامل اورژانس همکاری داشته و در صورت نیاز به خدمات درمانی اورژانس مراتب را به سامانه 115 و یا تیم های درمانی مستقر در سطح شهر گزارش کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ بسیاری از بوستان ها و پارک های بزرگ شهر تهران از جمله بوستان ها و پارک های ولایت، جوانمردان؛ چیتگر، ارم، عباس آباد، آب و آتش، ملت، بهشت و همچنین سایر امکان تفریحی در یک روز ابری و نسبتا سرد مملو از حضور شهروندان تهرانی است.
در کنار عوامل اورژانس و آتش نشانان عوامل شهرداری تهران، پلیس راهور و نیروی انتظامی به منظور نظم بیشتر و خدمات دهی مناسب به شهروندان در اماکن تفریحی و بوستان های پرتردد شهر تهران مستقر هستند.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاح
تهرام/7243/1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.