مراسم "بانوی مردآفرین" با هدف تکریم از مادران دو و سه شهید، با حضور امام‌جمعه شهرری و شهردار منطقه 20 برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام‌جمعه شهرری در این مراسم به مقام و جایگاه شخصیتی بانوی ادب و تکریم حضرت ام‌البنین مادر حضرت‌عباس(ع) اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و از جان گذشتگی بسیار اهمیت دارد و مادران و خانواده شهدا در زنده نگه داشتن فضای ایثار بسیار موثرند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی به مقام والای مادران و اثرگذاری نقش آنها اشاره کرد و افزود: باگذشت‌ترین‌های جامعه، با ارزش‌ترین افراد جامعه هستند و شما خانوده شهدا نمونه‌ای بارز از این افراد هستید و همه مردم مدیون شما  هستند.

امام‌جمعه شهرری ضمن قدردانی از مدیریت‌شهری که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت دارد، گفت: امنیت جامعه‌ای که فضای ایثار و از خود گذشتگی در آن حاکم باشد، تضمین شده است.

 حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان ری نیز گفت: شهرداری تنها اداره‌ای است که در برپایی ویژه برنامه‌های ویژه شهدا و خانواده‌های آنها مشارکتی فعال دارد.

نصرالله با اشاره به اینکه 16 تا 22 اسفند به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نام هفته بزرگداشت شهدا نامیده شده، افزود: همزمان با این ایام برنامه‌های ویژه‌ای اجرا شد که تکریم از هزار مادر شهید، 170 مادر دوشهید و سه شهید، دیدار با خانواده شهدا و کاشت یک‌هزار نهال به نام و یاد شهدای از جمله این برنامه‌ها بود.

مراسم تجلیل از ۱۷۰ مادر آسمانی شهرری با حضور امام‌جمعه شهرری، شهردار و مدیران ارشد شهرداری منطقه۲۰، معاون فرهنگی مدیرکل بنیاد شهید استان تهران، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.