به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی روز شنبه در مراسم تکریم و تجلیل از هزار مادر و همسر شهید گفت: حضرت ام البنین(س) نمونه شاخص یک مادر شهید، حضرت زینب(س) نماد یک خواهر شهید و حضرت سکینه(س) نمونه برتر یک دختر شهید است که با تمام رنج ها و سختی ها متانت، وقار، صلابت و شخصیت خود را حفظ کردند و در راه دین و ولایت هر گونه سختی را به جان خریدند.
وی به مدیریت حضرت زینب در کاروان تبلیغاتی مبلغان کربلا و ولایت مداری تمام اسرا به ویژه کودکان این کاروان اشاره کرد و ابراز داشت: زمانی که زنان کوفه چهره گرسنه و خسته کودکان کاروان را دیدند برای کمک به آنان نان و خرما آوردند ولی کودکان در اوج خستگی و گرسنگی نپذیرفتند و گفتند ما زیر پرچم عمه و رهبرمان هستیم و هیچ گونه مال حرام و صدقه را قبول نمی کنیم.
صدیقی ادامه داد: خانواده های شهدا با الگو از اساری کربلا باید در جامعه با مناعت طبع و عزت نفس زندگی کنند و در راه حفظ ولایت و نگهبانی از پرچم ولی فقیه الگوی سایر افراد جامعه باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه شهدا افرادی با معرفت، دلداده اهل بیت(ع) و ولایت مدار بودند عنوان داشت: طول عمر و زندگی تمام افراد از طرف خدا تعیین شده است، کار بزرگ شهدا این است که با انتخاب نوع مرگشان به خود زندگی ابدی و به خانواده هایشان عزت و سرافرازی عطا کردند.
صدیقی با اشاره به این آیه سوره آل عمران که می فرماید: گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته می شوند جزو اموات هستند اظهار داشت: خانواده های شهدا باید بدانند که شهدایشان زنده اند به گونه ای که خداوند برای آنان روزی مقرر کرده و چون به قرب الهی رسیده اند در همه جا حضور دارند نظاره گر عملکرد خانوادهایشان هستند.
وی خاطر نشان کرد: شهدا بخاطر اینکه خداوند آنان را برای جهاد در خودش انتخاب کرده و مدال پر افتخار شهادت را به آنان عطا فرموده است احساس سرافرازی و سربلندی می کنند.
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به قیام ملت ایران علیه دنیای فاسد غرب که پر از کفر،عناد و فحشا است اشاره کرد و بیان داشت: ملت ایران در راه اسلام، قرآن، آرمان های بلند انقلاب و امام(ره) تمام سختی ها را با فدا کردن خون خود و جان عزیزانشان قبول کرده اند و به حق لیاقت این ملت شهادت در راه خداوند است.
وی با اشاره به اینکه ایثارگران و جانبازانی که هنوز راه همسنگرانشان و یاد شهدا را فراموش نکرده اند در خط و راه شهدا هستند روزی به آنان ملحق خواهند شد اظهار داشت: ایثارگران، جانبازان و حتی خانواده شهدای که از مسیر ولایت و انقلاب خارج شده اند و با رعایت نکردن حجاب و عفت خود در برخی فتنه ها علیه کشور و ولایت شرکت کرده اند نباید انتظار داشته باشند در آخرت به شهدا ملحق شوند.
مراسم تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا به مناسبت روز وفات حضرت ام البنین(س) با حضور صدیقی امام جمعه موقت تهران، شاهچراغی امام جمعه شهرری، صفوی شهردار منطقه 20، تمهیدی معاون سیاسی و انتظامی فرماندر شهرستان ری و طلوعی فرمانده سپاه ناحیه عبدالعظیم الحسنی(ع) در حسینیه سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.