به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ری هدایت الله جمالی پور گفت: انتخابات آینده شورای شهر در قالب حوزه تهران، ری و تجریش برگزار خواهد شد.
وی گفت: به رغم موضوع ماده 12 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که اشعار میدارد با توجه به قرابت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرهای تهران، ری و تجریش، در محدوده این سه شهر فقط یک شورای شهر با نام شورای شهر تهران، ری و تجریش تشکیل می شود برخی از اعضای شورای شهر از جمله رییس این نهاد، از اجرایی شدن این مصوبه قانونی جلوگیری کرد.
جمالی پور افزود: با مقاومت رئیس شورای شهر تهران در مقابل این بند قانونی نه تنها این تبصره اجرایی نشد بلکه اصل یکصدم قانون اساسی که بر اساس آن هر یک از واحدهای تقسیمات کشوری اعم از روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان باید برای پیشبرد برنامه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و برنامه های مربوط به توسعه شهری، شورای منتخب از مردم همان واحد را داشته باشند، معطل و بر زمین ماند.
وی گفت: ضرورت رسیدگی به مشکلات، تلاش برای آبادانی و گستردگی شهرستان های شمال و جنوب تهران، مسئولان این مناطق را بر آن داشت تا برای احقاق حق مردم این دو شهرستان و اجرایی شدن تبصره مصوب مجلس و اصل یکصدم قانون اساسی، تلاشی مضاعف کنند.
جمالی پور افزود: با پیگیری هایی که انجام شد سه نامه از جانب وزیر کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری روستایی این وزارت خانه و همچنین استاندار تهران، خطاب به رئیس شورای شهر برای اعمال قانون و اضافه شدن نام ری و تجریش به شورای شهر و ریاست آن شورا نوشته شد.
وی افزود: همچنین نمایندگان مجلس دهم در این راستا با احساس مسئولیت و امضای یک نامه به وزارت کشور خواستند تا هرچه زودتر در خصوص چرایی عدم اجرای تبصره مصوب نمایندگان پیشین به ایشان توضیح دهد.
جمالی پور گفت: آنان همچنین از وزیر کشور خواستند تا انتخابات آینده شورای شهر در قالب حوزه انتخابیه تهران، ری و تجریش برگزار شود که خوشبختانه پیگیری های سه ساله ری و تجریش به نتیجه منجر شد.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.