خودرو از خیابان شکرآبی وارد سهروردی و از آنجا هم وارد خیابان شهید بهشتی می شود و در میان ترافیک نیمه سنگین، آرام به راهش ادامه داد.
داشتم پیامهای تلگرام گوشی رو چک می کردم که صدای جیغ خانمی که در صندلی جلو نشسته بود، میخکوبم کرد؛ درست روی پل مدرس و پشت چراغ قرمز بودیم که ناگهان تصویر دلخراش و دردناک برخورد موتورسیکلت که خلاف جهت و با سرعت زیاد در حال حرکت بود با پیرمردی که کلاهی سیاه بر سر داشت و2 کیسه پلاستیکی حاوی خریدهایش در دستانش بود، میخکوبم کرد.
شدت برخورد موتورسیکلت به حدی بود که پیرمرد چیزی حدود یک متر از زمین کنده شد و با کله به زمین فرود آمد؛ تا شعاع چندمتری سیب زمینی و پرتقال و پیاز روی آسفالت خیابان مدرس قل می خوردند و کلاهش هم بسویی پرتاب شد.
موتوری که کمی از صحنه فاصله گرفته بود، ابتدا برگشت و نیم نگاهی کرد اما دید که حال عابر نامساعد است، گازش را گرفت و بسرعت از سمت ورودی عباس آباد وارد بزرگراه مدرس شد و در میان همهمه خودروها، جمعیت و شلوغی شهر راهش را کشید و از چشمها پنهان شد.
مجالی نبود تا صحنه را به تصویر بکشم، راستش مانند یک صحنه «فست موشن» همه چی در چند ثانیه تمام شد، تنها کاری که به ذهنم رسید، یادداشت کردن شماره پلاک موتورسیکلت بود و بس!
ثانیه شمار معکوس چراغ قرمز مدرس به 35،34،33و...-رسید و در این مجال اندک پیاده شدم و به میان جمعیتی که پیرمرد را دوره کرده بودند، رساندم.
گفتم پدرجان حالت چطوره؟ جواب داد که خوبم. باز هم گفتم باید به اورژانس زنگ بزنیم و پیرمرد اصرار داشت که کمی سردرد دارد و چند خراش و نیازی به اورژانس نیست.
چند نفر به او گفتند که «الان بدنت گرم است و درد رو حس نمی کنی، بهتره بری از سر و دست و پاهات عکس بگیری». اما پیرمرد باز هم قبول نکرد که نکرد.
شماره موتورسیکلت را روی تکه کاغذی نوشتم و به پیرمرد دادم و گفتم شاید خواستی پیگیری و شکایت کنی، این شماره به دردت می خوره و خداحافظی کردم.
اما هنوز در شوک این صحنه دلخراش، فرار موتوری، میوه های ریخته در کف خیابان، صورت خونین پیرمرد و بی میلی اش برای رفتن به اورژانس بودم.
دارم به این فکر میکنم که دوربین های تقاطع مدرس و بهشتی شماره این موتوری و تصویر موتورسوار رو ثبت کرده اند یا فقط فرمان کنترل طرح ترافیک، معاینه فنی و جریمه را بخوبی اجرا می کنند؟
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:یحیی معماری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 6539 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.