او صراحتاً به سراغ پشت پرده تابلوهای تبلیغات محیطی شهر تهران رفت و با اعلام اینکه در این مورد کار از «تذکر» گذشته و می‌خواهد یکی از مفاسد بزرگ شهرداری تهران را افشا کند، گفت: از سال 92 تاکنون 25 بار با سازمان زیبا‌سازی مکاتبه کرده‌ایم و به شهردار تهران درباره درآمدهای تابلوهای سطح شهر تهران تذکر داده‌ایم که به نظر می‌رسد این تعداد مکاتبه کفایت می‌کند و از پاسخ‌ها نیز قانع نشدیم، البته با این پیگیری‌ها، در نهایت سازمان زیباسازی سامانه‌ای را در زمینه نحوه واگذاری، فروش، قرارداد، اعداد و ارقام واگذاری، مدت زمان و... ایجاد کرد که باید دسترسی آن را در اختیار همه اعضای شورای شهر قرار می‌داد، اما حالا 5 ماه از راه‌اندازی این سامانه گذشته و از آنها بارها خواسته‌ایم که گذرواژه به ما بدهند که به سامانه دسترسی پیدا کنیم.
تندگویان در حاشیه جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» با بیان اینکه حتما رانتی وجود دارد که درآمد واقعی این سازمان اعلام نمی‌شود، گفت: آیا می‌توان باور کرد سازمانی که هم اکنون، تبلیغات داخل مترو را هم در اختیار دارد با تعداد بی‌شمار تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، فقط 150 میلیارد تومان درآمد داشته باشد؟!
آیا می‌توان پذیرفت که فروشگاه‌های شهروند با این تراکنش بالا، فقط 30 میلیارد تومان درآمد داشته باشند؟ آیا وقتی این رقم در کنار درآمد 30 میلیارد تومانی باشگاه انقلاب آنهم فقط از تابلوهای تبلیغاتی!
گذاشته می‌شود، تعجب‌برانگیز نمی‌شود؟! حتی نمایشگاه سئول هم از محل درآمد تابلوهای تبلیغاتی 50 میلیارد تومان درآمد دارد. خب اگر واقعیت همین است چرا میزان دارایی‌ها و حجم درآمد را محرمانه اعلام می‌کنیم؟
تندگویان با تأکید بر اینکه براساس قانون باید میزان دارایی و درآمدها به طور شفاف به شورا اعلام شود، می‌گوید: چطور می‌شود که من به عنوان یک عضو شورا در کمیسیون ماده 100 به پرونده اشخاص درحوزه ساخت و ساز و تخلفات ساختمانی دسترسی دارم، اما از دسترسی به پرونده‌های عمومی با برچسب محرمانه منع می‌شوم!
تندگویان ادامه می‌دهد که تعدادی اسامی پشت پرده قراردادهای زیباسازی وجود دارند که در پوشش چندین شرکت خاص (حدود 30-40 شرکت)، همه قراردادها را می‌بندند و به همین علت هم ریز قراردادها در سامانه گذاشته نمی‌شود!
البته در مزایده‌ها و مناقصه‌ها شکل قانونی کار رعایت می‌شود، چراکه مختاباد نماینده شورا نیز در روند این کار قرار دارد، اما حتی ایشان هم نمی‌داند که حجم کار و میزان درآمد چقدر است؟!
او نامه مدیرعامل سازمان زیباسازی خطاب به خودش مبنی بر اینکه به خاطر امنیت شبکه نمی‌توانیم این اطلاعات را در اختیار اعضای شورا قرار دهیم،توهین‌آمیز دانسته و می‌گوید: سؤال من این است که چه چیزی از این بحث می‌تواند امنیتی و محرمانه باشد؟!
تندگویان در جلسه دیروز البته رو به چمران هم تأکید کرده بود: شما 15 سال است که رئیس شورای شهر تهران هستید آیا می‌دانید که درآمد تابلوهای تبلیغاتی چقدر است؟
وی با بیان اینکه ما میزان دارایی‌های شهرداری در هیچ کدام از بخش‌ها را نمی‌دانیم و وقتی اطلاعی از این دارایی‌ها نداشته باشیم آنها بذل و بخشش می‌شود، گفت: چه در مورد املاک و چه در مورد تابلوها وقتی می‌خواهیم شفاف‌سازی انجام شود می‌گویند دارید کار سیاسی می‌کنید اما این یک نوع فساد مشخص است که قراردادهای نجومی با افراد خاص منعقد می‌شود و اگر ادعای من دروغ است همین فردا به همه اعضای شورا دسترسی بدهید تا ببینیم موضوع چیست.

*شهرداری سیاسی شده
احمد حکیمی‌پور نیز در این جلسه از بستن فهرست انتخاباتی از سوی مدیریت شهری خبر داده و گفته بود: وقتی مدیریت شهری در حال بستن فهرست انتخاباتی است، برای شهر عوارض در پی دارد، البته شورای شهر سیاسی نیست، شهرداری سیاسی شده است.وی خطاب به تندگویان توصیه کرد که همه مکالمات خود با سازمان زیباسازی را به مقامات مسئول ارائه دهد، زیرا کتمان اطلاعات از اعضای شورای شهر تخلف از قانون است.
مداخله شهردار در امور نامربوط
رحمت‌الله حافظی هم با بیان اینکه یک بی‌نظمی و بی‌انضباطی مالی بر شهرداری حاکم است، تأکید کرد: «شهرداری لایحه به شورا ارسال می‌کند که براساس آن 787 میلیارد تومان از محل ردیف‌های هزینه نشده از سوی شهردار جابه‌جا شود. اگر شما پول ندارید چطور می‌خواهید جا به جا کنید؛این مسائل غیرقابل پذیرش است.»

روزنامه ایران
9353
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.