به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا مس فروش روز یکشنبه در چهارمین همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان استان تهران که در هتل اسپیناس برگزار شد، افزود: کشور بعد از 15 سال انتظار قصد دارد به سازمان تجارت جهانی بپیوندد که نخستین واکنش این الحاق این است که بیشتر کالاها در هرکشوری که تولید شده می تواند وارد کشور شود و رقیبی برای کالاهای مشابه داخلی باشد.
وی گفت: اگر نوع داخلی نتواند از نظر کیفیت و قیمت با همتایان خارجی رقابت کند، ممکن است شاهد ریزش توان و مشتریان کالاهای داخلی باشیم.
مس فروش ادامه داد: برای مقابله با این وضعیت احتمالی، باید خواسته های تولیدکنندگان را مد نظر قرار دهیم و بعنوان ارکان دولتی مشکلات تولیدکننده را درک و واکنش های متناسب نشان دهیم.
وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی بخصوص در زمینه بدهی به بانک ها با گذراندن دوران خشک و شکننده تحریم ها، گفت: کاملا حق را به تولیدکننده می دهیم و طبق دستورالعمل های ابلاغی دولت، همه ارکان دولتی مکلفند در کنار تولیدکنندگان باشند.
وی اظهار کرد: دولت با درک وضعیت تولیدکنندگان و مشکلاتی که در زمینه های بیمه، مالیات و بانک ها دارند، در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه رونق تولید را در دستور کار قرار داد و تزریق 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین سرمایه در گردش و تکمیل طرح های نیمه تمام اختصاص داد.
وی استقبال تولیدکنندگان از تسهیلات را بسیار خوب عنوان و گفت: در استان تهران از مجموع 400 واحد ثبت نامی برای دریافت تسهیلات در حوزه های صنعت و بازرگانی، کل سهم استان تهران جذب شد.
وی افزود: رفع موانع تولید، توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال سه برنامه اصلی ما در حوزه اقتصاد مقاومتی است و به تناسب نیازهای منطقه ای و استانی تقسیم کار در این زمینه انجام شد.
مس فروش با بیان اینکه در استان تهران دو طرح در زمینه رونق تولید و دو طرح دیگر در خصوص افزایش سرمایه و رونق صادرات در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: فعالیت های خود را در این زمینه ها متمرکز کرده و بنده و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت آماده شنیدن مشکلات و کمک به تولیدکنندگان در این خصوص هستیم.
وی گفت: معتقدیم که قدرتمند شدن اقتصاد در قالب واگذاری امور از دولت به بخش خصوصی و اجرای برنامه های آمایش سرزمین در حوزه های مختلف مخصوصا منابع انرژی و نیز فعالیت هایی چون کاهش سود بانکی و رفع بروکراسی میسر است.
چهارمین همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان استان تهران با معرفی 50 واحد تولیدی و صنعتی استان تهران برگزار شد.
خبرنگار: یحیی معماری-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/6539//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.