به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی یزدانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تلاش شده امسال کاشت گل و بخصوص لاله منحصر به برخی مناطق و بوستان ها نباشد و این امر در سراسر نقاط پایتخت قابل مشاهده باشد.
وی اظهار کرد: همچنین 14 هزار مترمربع فرش گل در سطح حاشیه بزرگراه های پایتخت کاشته می شود.
یزدانی با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار اصله نهال به مردم داده شده است خاطرنشان کرد: در مناطق 1، 20، 21 جنگل کاری توسعه یافته است.
به گفته وی کمربند سبز حاشیه شهر به 39 هزار و 100 هکتار رسیده است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تهران یادآور شد: تا پایان سال کار احداث 21 بوستان به مساحت 28 هکتار در 9 منطقه به پایان خواهد رسید و این بوستان ها به بهره برداری می رسند.
وی همچنین گفت: یک بوستان در منطقه هشت ویژه نابینایان و یک بوستان در منطقه 9 ویژه گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است.
یزدانی با اشاره به اینکه در بوستان های چیتگر، سرخه حصار و لویزان اقدامات ویژه ای صورت گرفته است افزود: 400 هکتار در فضای بیرونی بوستان چیتگر و اتوبان مشرف به این بوستان درخت کاری انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه زیباسازی اظهار کرد: 30 اثر دیوارنگاری از چهارراه ولیعصر (عج) تا میدان تجریش به نمایش گذاشته می شود.
معاون شهردار تهران یادآور شد: به نمایش گذاشتن 150 مجسمه و اثر حجمی، 100 نقاشی دیواری و نصب 34 مجسمه جشنواره 2 سالانه از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده در حوزه زیباسازی است.
وی گفت: 40 سفره هفت سین در سطح مناطق 22 گانه پایتخت چیده خواهد شد.
بهره برداری از 15 میدان میوه و تره بار جدید تا پایان سال جاری، بهره برداری از چهار میدان میوه و تره بار در ایام نوروز، نورپردازی میدان های محمدیه، انقلاب و راه آهن، رفع اشکال 10 هزار چشمه سرویس بهداشتی در بوستان ها و معابر شهری، بهره برداری از سه فروشگاه شهروند و افتتاح یک ایستگاه آتش نشانی از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برای استقبال از بهار بود که یزدانی به آنها اشاره کرد.
وی افزود: کار بلوار کشاورز برای تبدیل آن به یک باغ راه تا پایان فروردین ماه 96 به پایان می رسد.
یزدانی با اشاره به وجود 170 شهرک بیش از 50 واحدی خاطرنشان کرد: تفکیک زباله در مجتمع های بالای 50 واحد تا اواخر فروردین ماه 96 به صورت 100 درصد انجام می شود.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.