به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی در خطبه نماز جمعه این هفته شهرری با اشاره به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب در خصوص حمایت از اقتصاد مقاومتی و خرید تولیدات داخلی افزود: اقتصاد کشور زمانی شکوفا می شود که تولید در آن رواج داشته باشد از این رو مردم باید با خرید کالاهای با کیفیت داخلی تولید کنندگان را حمایت و با تحریم جنس قاچاق ظالمان اقتصاد کشور را مایوس کنند.
وی خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز موظف هستند با تولید کالاهای با کیفیت و قابل رقابت با اجناس خارجی سیاست های ابلاغ شده در اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرا نمایند.
شاهچراغی در ادامه با اشاره به ١٤ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد به دستور معمار کبیر انقلاب بیان کرد: دستور تاسیس کمیته امداد توسط امام خمینی(ره) نشان از توجه ویژه ایشان به محرومان و مستضعفان جامعه داشت.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) دستور تاسیس بیش از ١٧ نهاد را صادر کردند اما تنها دو نهاد به نام ایشان مزین شده است، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) افتخار پیوند نام امداد را با نام امام(ره) دارد.
خطیب جمعه شهر ری تاکید کرد: کسانی که با دست باز و گشاده رویی از مادیات خود برای باز کردن گره و مشکل بندگان خداوند استفاده می کنند باید بدانند که این کار بزرگ ایشان علاوه بر ثواب فراوان نزد پرودگار تا ابد ضبط می شود و گره های زندگی آنها به راحتی باز می شود.
وی در ادامه با اشاره به تحولات و پیروزی های پیوسته مقاومت و ارتش ملی کشورهای عراق و سوریه، یادآور شد: همانگونه که آیات قرآن نوید داده اند همیشه مقاومت با نیت و توکل به خدا پیروز می شود و امروز شاهد فتح شهرهای عراق و سوریه بدست نیروهای مردمی این کشورها هستیم که این همان نصرت الهی است.
شاهچراغی با بیان اینکه امروز کمر داعش شکسته است گفت: امروز شکست داعش شکست بزرگی برای آمریکایی ها، اروپایی ها و حکام مرتجع منطقه است.
وی در ادامه با اشاره به حوادث ناگوار کشور یمن، عنوان کرد: حکام عربستان با خیال اینکه در عرض دو هفته خاک یمن را فتح می کنند به مرزهای این کشور تجاوز کردند و بعد از دو سال ٣٤٠ هزار نفر از ساکنان این کشور شامل کودک و زن را کشتند.
شاهچراغی گفت: عربستانی ها ٢٤٠ هزار مرتبه به یمن حمله هوایی کردند و ٢ میلیون بمب بر سر مردم مظلوم این کشور ریختند به طوری که امروز ١٧ میلیون نفر از ساکنان این کشور در شرایط قحطی و گرسنگی به سر می برند.
وی افزود: مردم مظلوم یمن برغم نسل کشی حکام عربستان و با دستان خالی امروز ٥٠٠ کیلومتر از خاک این کشور ظالم را فتح کرده اند.
وی در ادامه به صدور بیانیه حقوق بشری ضد ایرانی توسط پادشاه عربستان و مالزی اشاره کرد و گفت: عربستانی ها که دستشان به خون مردم مظلوم سوریه، عراق و یمن آلوده است در اوج وقاهت و سکوت تمامی مجامع حقوق بشری، بر علیه ایران اسلامی بیانیه صادر می کند.
شاهچراغی با بیان اینکه به زودی شاهد سقوط آل سعود و آل خلیفه خواهیم بود اظهار کرد: امروز حکام عربستان برای جلوگیری از سقوط خود و وهابیت دست به دامن صهیونیست ها و حکام غربی شده است.
وی بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به هفته درختکاری گفت: درخت ریه یک شهر و کشور محسوب می شود و همه باید با کاشت نهال و درخت به احیا هوا و محیط زیست کمک کنیم.
خبرنگار: امیرجعفری سرگزه-انتشاردهنده: معصومه آقاامینی
تهرام/3218//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.