بهروز نصیری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دانش آموزان کاردانش و هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان ری موفق به کسب 65 درصد از جوایز مسابقات علمی جوایز این دوره شدند گفت: دانش آموزان کاردانش در مسابقات علمی و کاربردی 21 رتبه استانی و دانش آموزان هنرستان های فنی و حرفه ای در مسابقات علمی با کسب هشت رتبه استانی بالاترین میزان را در استان تهران به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: دانش آموزان شهرستان ری در سال تحصیلی گذشته با کسب 14 رتبه استانی جایگاه خاصی در استان نداشتند ولی با تمهیدات اندیشیده شده و ایجاد زیرساخت های مناسب در سال جاری موفقیت های چشمگیری بدست آوردند.
نصیری در ادامه به موفقیت های دانش آموزان شهرستان ری در المپیاد جابربن حیان اشاره کرد و بیان داشت: المپیاد جابربن حیان جزو طرح های سنجشی شاخص دوره ابتدایی محسوب می شود که دانش آموزان شهرستان ری در المپیاد سال گذشته رتبه چهارم کشوری را کسب کرده اند.
وی عملکرد دانش آموزان ناحیه یک شهرری را در آزمون های سنجشی از جمله امتحانات ترم اول سال تحصیلی جدید را نسبت به سال های گذشته رو به رشد ارزیابی کرد و عنوان داشت: دانش آموزان مقطع ابتدائی ناحیه یک شهرستان ری جزو رتبه های برتر استان تهران هستند و دانش آموزان مقطع دوم متوسطه این ناحیه رتبه سوم استانی را دارند.
نصیری ادامه داد: دانش آموزان ناحیه یک شهرستان ری در سال 93 رتبه سیزدهم را در مقطع دوم متوسطه کسب کردند اما با تلاش مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان این رتبه در سال تحصیلی جدید به سوم استان رسید.
وی در ادامه به موفقیت های دانش آموزان شهرستان ری در بخش قرآن، عترت و نهج البلاغه اشاره کرد و عنوان داشت: مسابقات استانی قرآن، عترت و نهج البلاغه هفته گذشته در شهرستان ری برگزار شد که دانش آموزان هر دو ناحیه شهرستان ری جوایز استانی را کسب کردند و بار دیگر نشان دادند که در این بخش توانمند هستند.
نصیری در ادامه به 8 اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی و تربیت اسلامی توسط شهیدان باهنر و رجائی اشاره کرد و گفت: امور تربیتی از ابتدای شکل گیری تا به امروز تاثیرات فراوانی روی رشد، تربیت، رفتار، فرهنگ و اعتلائی فرهنگ دینی دانش آموزان در آموزش و پرورش داشته است.
وی با تاکید بر اینکه باید بر مسائل امور تربیتی در مدارس توجه ویژه شود اظهار داشت: تربیت دانش آموزان در حوزه های پرورشی، فرهنگی، هنری، قرآنی و معارف دینی نتیجه کار مربیان امور فرهنگی مدارس است که باید در این حوزه سرمایه گذاری و نیروی بیشتری صرف کنیم تا در آینده شاهد نتایج مفید آن بر جامعه باشیم.
نصیری به آسیب های اجتماعی که در فضای مجازی دانش آموزان را تهدید می کند اشاره کرد و اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری با همکاری شبکه بهداشت و اداره بهزیستی شهرستان بالغ بر 20 جلسه نشست آموزشی با خانواده های دانش آموزان در خصوص آسیب های اجتماعی برگزار کرده و همچنین نشست های فروانی در داخل مدارس به صورت منطقه ای ترتیب داده است.
وی با توضیح اینکه برگزاری برنامه های آشنایی با آسیب های اجتماعی به صورت جمعی در میان دانش آموزان اثرگذاری کمتری دارد ادامه داد: دانش آموزان دوره متوسطه این ناحیه در مدارس خود با حضور در نشست های مختلف در خصوص تهدیدات فضای مجازی مانند نرم افزار تلگرام و سایر نرم افزار ها، آسیب های اجتماعی و اعتیاد شرکت کرده اند و اطلاعات مفیدی دریافت نموده اند.
نصیری به لزوم آموزش مدیریت جنسی به دانش آموزان در مدارس تاکید کرد و ابراز داشت: ورود به مقوله آموزش مدیریت جنسی دانش آموزان با توجه به نگاه والدین کار بسیار دشواری است که در این حوزه مشاورین مدارس سال گذشته دوره های تخصصی لازم را دیده اند و با حضور در کنار دانش آموزان مشکلات، سوالات و ابهامات ذهنی آنان را با روش های علمی و به روز جواب می دهند.
وی ادامه داد: آموزش مدیریت جنسی دانش آموزان با توجه به تعداد و جمعیت بالای آنان کار سختی است که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده آن بر نمی آید و باید دستگاه دیگر نیز به این موضوع ورود کنند تا در آینده شاهد مشکلات کمتری در این حوزه باشیم.
نصیری با بیان اینکه حوزه فرهنگ، تعلیم و تربیت مهمترین بخش پیشرفت بشری محسوب می شود تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی کشور و شهرستان باید در خصوص تربیت نسل آینده فعالانه عمل کنند تا در آینده شاهد جوانان عمل گرا و اخلاق مدار در جامعه باشیم.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.