به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد روشنی افزود: کمک به ارتقای سطح خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی در مدارس از اهداف طرح حمایت از مدارس شهر تهران است.
وی کمک به تجهیز، بهسازی و نوسازی، ایمن سازی و بازسازی محیط های آموزشی، آموزش حقوق و تکالیف شهروندی دانش آموزان و افزایش سطح همکاری‌ها و تعاملات میان بخشی دستگاه های مختلف مرتبط با مدیریت شهری در زمینه مسایل آموزشی و مراکز تحصیلی و آموزشی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.
مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران اظهار کرد:براساس کارشناسی انجام شده و شناسایی و طبقه بندی نیازهای مدارس در راستای کمک به توسعه و بازسازی، مجموعه ای از فعالیت های عمرانی از جمله نقاشی و رنگ آمیزی فضاهای داخلی و بیرونی مدارس، طراحی و نصب صندلی مبلمان مناسب در حیاط مدارس، احداث و تفکیک آبخوری ها از سرویس های بهداشتی در سطح مدارس تهران انجام شده است.
روشنی توسعه و بازسازی قرائت خانه، کتابخانه و فضاهای ورزشی مدارس، ترمیم آسفالت حیاط و ایزوگام پشت بام را از دیگر اقدامات عمرانی شهرداری تهران در طول هشت ماه نخست امسال در مدارس تهران عنوان کرد.
وی گفت: تجهیز نمازخانه مدارس و تعمیر و نگهداری سیستم های صوتی پخش اذان، تجهیز مدارس به لوازم ورزشی و تفریحی، تأمین تجهیزات هوشمندسازی مدارس و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های مدارس از اقدامات شهرداری های مناطق 22 گانه در حمایت از مدارس تهران است.
مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه تقویت فعالیت ها و برنامه های تربیتی و آموزشی مدارس اظهار کرد:برگزاری اردوهای علمی- آموزشی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تولید و توزیع محصولات فرهنگی و آموزشی، ترویج فرهنگ کتابخوانی، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه‌ها از جمله این اقدامات است.
روشنی طرح شهردار مدرسه، حمایت از برنامه‌های قرآنی در مدارس، همکاری های زیست محیطی، کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش محیطی را از سرفصل های همکاری های مشترک بین آموزش و پرورش شهر تهران و مدیریت شهری در طول سال جاری برشمرد.
مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر سهم قابل توجه جمعیت دانش آموزی در ترکیب جمعیتی کلان شهر تهران و اهمیت نقش مدارس و دانش آموزان در توسعه و تعمیق فرهنگ شهروندی، گفت: اختصاص بودجه سالانه برای حمایت از مدارس شهر تهران در زمینه های عمرانی، تجهیزی و برنامه ای از سیاست های موفق و ضروری شورای اسلامی و شهرداری تهران است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام
به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.