به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز دوشنبه در جلسه مشترک ستاد انتخابات با فرمانداران و بخشداران استان تهران با تاکید بر لزوم فراهم کردن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال آینده افزود: گروه ها یا افرادی که خواسته یا ناخواسته اقداماتی را پیش می گیرند که کم شدن مشارکت را بدنبال دارد، در واقع با دشمنان نظام همسو شده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه در همه مراحل و موارد انتخابات، قانون تعیین کننده و رافع اختلاف نظرها است تصریح کرد: از مجریان انتخابات، اجرای مر قانون را انتظار داریم.
چاوشی تاکید کرد که همه باید قدر و ارزش رقبایی شرافتمند و نجیب را بدانند و از تخریب همدیگر بپرهیزند.
وی اظهار کرد: فرمانداران و بخشداران به عنوان مجریان انتخابات باید مشارکت حداکثری را در کنار کارهای اجرایی به عنوان یک اصل اساسی مدنظر قرار داده و برنامه های خود را برهمین اساس تدوین و اجرا کنند.
معاون سیاسی استاندار تهران با تاکید بر اینکه استحکام نظام در گرو مشارکت مردم در انتخابات است تصریح کرد: زمانی که مردم در چارچوب نظام جمهوری اسلامی به حق تعیین سرنوشت خود از طریق انتخابات دست پیدا می کنند، به این نظام دلگرم می شوند.
چاوشی افزود: اما اگر مسئولین یا افرادی که به هر نحو به بدنه اصلی نظام متصل هستند خدای ناخواسته اقداماتی انجام دهند که مردم در حساب و کتاب روزمره خود انتخابات را بی نتیجه یا بی هدف تلقی کنند، در واقع به اصل نظام آسیب رسانده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: کسانی که طمع این را دارند که مردم در انتخابات کم فروغ ظاهر شوند در واقع مردم را از جمهوری اسلامی دلسرد می کنند.
به گفته وی، حضور کمرنگ مردم در انتخابات همواره برای مخالفین نظام و کشور منشا امید بوده ، پس همه باید تلاش کنند که از عوامل ایجاد چنین امیدی برای دشمنان نباشند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: مجریان انتخابات باید مر قانون را در اجرای انتخابات مدنظر قرار دهند و در برابر بی قانونی ها و اخلال گری ها برخورد جدی داشته باشند.
چاوشی با بیان اینکه انتخابات مستلزم شور و نشاط و آرامش است تاکید کرد: آرامش به معنای نبود تنش از یک سو و وجود شور و نشاط از سوی دیگر است، آرامش معنی دار در پی شور و نشاط بدست می آید.
به گفته وی، اگر در انتخابات هیچ حرکت و شوری در بین مردم نباشد همه احساس بی آرامشی خواهند کرد پس شور انتخاباتی نیازمند آرامش و آرامش واقعی مستلزم شور انتخاباتی است و در صورتی که تنش باشد هر دو اینها به خطر می افتد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود: فرد و دستگاهی که در برگزاری واقعی انتخابات می خواهد قدمی برای کشور بردارد باید پیش از همه چیز به سیاست های کلی کلان انتخابات که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، توجه کرده و بندهای مرتبط به خود را با تامل و دقت بخواند.
وی تصریح کرد: هیچ کس به اندازه معظم له در مورد چرایی این موارد تجربه و دقت ندارد، پس سعی نکنیم که جلوتر از ایشان حرکت کنیم یا از ایشان فاصله بگیریم.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: برای جامعه دینی مثل جامعه ما انتخابات هر دو بعد عرف و شرع را با هم دارد، هر مومن و شهروندی اگر از فعل حرام و غیر عقلانی پرهیز کند ثواب بزرگی را بدست آورده و اگر بخواهد انبان اعتبار دنیوی و اخروی خود را انباشته کند قدم مثبت برای اجرای انتخابات و ایجاد شور و شعف در بین هموطنان بهترین فرصت برای این کار است.
چاوشی افزود: هم پرهیز از فعل حرام و هم برداشتن قدم مثبت، در گرو توجه به قانون میسر خواهد شد، قانون انتخابات یک چوب خط مهم برای حرکت در این مسیر است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تصریح کرد: باید انتخاباتی برگزار کنیم که مصداق این سخن رئیس جمهوری مبنی بر «خیره کننده برای دشمنان و امیدوارکننده برای دوستان» باشد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی به صورت همزمان 29 اردیبهشت 96 در کشور برگزار می شود.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 7247**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.