به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، ناصر امانی با اشاره به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر در خصوص وضعیت کسبه واحدهای تجاری جنب ساختمان پلاسکو خاطرنشان کرد: اینکه گفته شود به وضعیت افراد ذی نفع در ساختمان ضلع شرقی پلاسکوکه در جریان عملیات امداد و آواربرداری با مجوز نماینده دستگاه قضا تخریب شد، رسیدگی نمی شود نشات گرفته از عدم اطلاع از آخرین اقدامات شهرداری تهران در این خصوص است.
وی اظهار کرد: دستور رسیدگی و پیگیری موضوع بازسازی این واحدهای تجاری در آخرین روز عملیات امداد و آواربرداری از سوی شهردار تهران به شهردار منطقه 12 صادر شد و شهرداری منطقه نیز ضمن برگزاری جلسه با تمامی ذی نفعان این واحدهای تجاری نسبت به جمع آوری نقطه نظرات آنها اقدام کرد.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: ما با چهار دسته واحد تجاری شامل بنیاد به عنوان مالک اصلی ساختمان پلاسکو، مالکین واحدهای تجاری، دارندگان سرقفلی و مستاجران مواجه شدیم.
وی تصریح کرد: معضل شهرداری تهران درخصوص این واحدهای تجاری این است که شهرداری باید مطابق خواست کدامیک از این افراد حقیقی و حقوقی نسبت به بازسازی واحدهای تجاری اقدام کند؟
معاون شهردار تهران تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و با رایزنی با نماینده قوه قضائیه مقرر شد این موضوع بررسی و پس ازجمع بندی به شهرداری تهران اعلام شود.
وی تأکید کرد: شهرداری تهران در چهارچوب نظر قوه قضائیه خود را ملزم و متعهد به بازسازی و نوسازی این واحدهای تجاری می داند و بدیهی است پیش از این تعیین تکلیف حقوقی نمی توان در این خصوص اقدامی انجام داد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.