به گزارش ایرنا از روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس تهران شهر تازه، محسن پیرهادی باتاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی، «زبان هنر» را برای بیان و حل مسائل محیط زیست تهران بسیار ارزشمند و اثر بخش توصیف کرد.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد: آثار تولید شده توسط مردم و هنرمندان علاوه بر نمایش عمومی در زمان جشنواره، در مدارس و مجموعه هایی که پایگاه اجتماعی دارند و همچنین مراکز فرهنگی، تعلیم و تربیت نیز نمایش داده شود.
پیرهادی از اینکه هنرمندان نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی شهر دغدغه پیدا کرده اند ابراز خوشحالی کرد و گفت: برگزاری این جشنواره زمانی ارزشمندتر می شود که منجر به تغییر رفتار و تغییر الگوی مصرف در جامعه شود.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از هنر باید برای تغییر رفتار و ذائقه مردم استفاده کنیم، گفت: شهروندان نسبت به موضوعات آب، خاک و آلودگی هوا دغدغه دارند و نسبت به حفظ آن تلاش می کنند.

* شهرتازه باید به معنای شهری شاداب باشد
پیرهادی با بیان اینکه گویاترین، شفاف ترین و رساترین کار فرهنگی با «زبان هنر» انجام می شود، تصریح کرد: «شهرتازه» باید به معنای «شهری شاداب» باشد تا نیازهای مردم در آن به درستی برطرف شده و شهروندان بتوانند در آن به راحتی زندگی کنند.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه از مردم موضوعاتی را درخواست کنیم که با امکانات و رفتارهای خود بتوانند آن را اجرا کنند، یادآور شد: نباید موضوعی را تبلیغ کنیم که از دست مردم خارج است.
پیرهادی با اشاره به اهمیت نقش شهروندان و مشارکت در حفاظت از محیط زیست، برخی از کارها در این حوزه را بر عهده مدیران و مسئولان مرتبط با مجموعه ها، سازمان ها و وزارتخانه های دانست و افزود: تصمیم و مطالبه در خصوص برخی از موضوعات باید دقیق تر باشد.
نخستین جشنواره فیلم و عکس «تهران شهر تازه» با هدف فرهنگ‌ سازی در حوزه محیط زیست شهری و تاکید بر ایفای نقش مسئولانه شهروندان، هنرمندان در قبال محیط زیست کلانشهر تهران و مشارکت سازمان های مردم نهاد زمستان سال جاری در تهران برگزار می شود.
جلب مشارکت مردم و هنرمندان و توجه ویژه به مسائل محیط زیستی شهر تهران از اهداف اصلی جشنواره فیلم و عکس «تهران شهر تازه» است و تلاش خواهد شد تا تنوع زیستی، آب سالم و انرژی پاک، زمین و هوای پاک تهران، از زاویه دوربین های عکاسی و فیلمبرداری و نگاه شهروندان تهرانی به تصویر کشیده شود.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس تهران شهرتازه، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری آخرین اخبار و رویدادهای جشنواره می توانند به کانال تلگرامی جشنواره به نشانی shahretazeh@ و برای ارسال آثار به وبسایت رسمی جشنواره به نشانی www.shahretazeh.ir مراجعه کنند.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.