عامر کعبی فرد عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر اقدامات بهسازی تجهیزات و کنترل ایمنی پله برقی های موجود در ایستگاههای مترو ، در ماه های اخیر سعی شده تا تمامی ایستگاه ها به پله برقی مجهز شوند.
وی همچنین به ایمن سازی تمامی آسانسورهای نصب شده در ایستگاههای مترو اشاره و اظهار کرد: آسانسور موجود در تمامی ایستگاه های مترو شهر تهران تا پایان سال جاری تجهیز و راه اندازی خواهند شد.

* کاهش ضریب خرابی و خاموشی آسانسورها
معاون ایستگاههای شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه گفت: ضریب خاموشی و خرابی آسانسور ایستگاههای مترو نیز در سال جاری با کاهش چشمگیری همراه و منجر به افزایش رضایتمندی مسافران شده است.
وی همچنین از بهینه سازی تهویه ایستگاه ها به ویژه در بخش مسافری خبر داد و اظهار کرد: مشکلات موجود در خطوط دو، چهار و قسمت شمالی خط یک برطرف شده و در سایر خطوط هم به زودی به اتمام می رسد.

** زیباسازی ایستگاه های مترو با استفاده از هنر ایرانی اسلامی
کعبی فرد با تاکید براینکه شهروندان تهرانی فارغ از مقصد و هدف سفرشان در مترو، هنگام سفر با این سازه آهنی نیازمند دیدن فضایی زیبا هستند افزود: زیبایی بصری ایستگاه ها همواره در مترو تهران مورد توجه بوده و به تازگی تمامی سردرها، تابلوهای هنری، ورودی ها و فضای درونی ایستگاه ها مورد رنگ آمیزی و بازسازی قرار گرفته اند.
به گفته وی، استفاده از هنر ایرانی و اسلامی یکی از اصول مورد توجه در ایستگاه های مترو تهران است.
معاونت امور ایستگاههای شرکت مترو خاطرنشان کرد: این معاونت به منظور نهادینه کردن هنر ایرانی- اسلامی در ایستگاه ها،‌ همکاری خود را با دانشکده های هنر و معماری نیز آغاز کرده است.

**نورپردازی ایستگاه های مترو با نصب بیش از 160 پروژکتور
وی در ادامه به نورپردازی ایستگاه های مترو تهران اشاره کرد وگفت:‌ هدف از نورپردازی و زیباسازی ایستگاه های مترو تلطیف محیط ایستگاهی و ایجاد آرامش بیشتر برای مسافران است.
عامر کعبی فرد افزود:‌ ایستگاه های خطوط 1، 2 و 4 مترو تهران با نصب 160 پروژکتور کم مصرف نورپردازی شدند که با این اقدام علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، نور طبیعی به ایستگاه ها بخشیده شده است.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7243//1625

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.