در شرایطی که استاندار تهران بر لزوم تعطیل بوستان‌های استان تأکید دارد ولی بازبودن تعدادی از پارک ها و تفرج‌گاه‌های شهرستان‌های جنوب‌شرق پایتخت حضور پرشمار مردم را در آن اماکن در پی داشته و در این بین کروناست که جولان می دهد.

به گزارش جماران، ایرنا نوشت: با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی ناشی از شرایط قرمز شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا و تأکید استاندار تهران مبنی بر تعطیلی بوستان‌ها، هنوز هم تعدادی از بوستان‌های شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا باز بوده و بسیاری از مردم بدون توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، به تفریح می‌پردازند.

بوستان جنگلی شهرستان قرچک، حاشیه مسجد جامع و بوستان جوان ورامین و بوستان جنگلی پیشوا این شب‌ها پذیرای بسیاری از مردمی است که بدون توجه به کرونا در کنار هم، شب‌های رمضان را تا سحر بیدار می‌مانند و با جان خود و دیگران بازی می‌کنند.

شب گذشته بوستان جنگلی قرچک در حالی مملو از جمعیت بود که شهرداری این شهر اقدامی برای مسدود کردن ورودی‌های این بوستان نکرده بود.

حاشیه بوستان جوان ورامین نیز که در کنار خیابان اصلی شهر قرار دارد تا سحر مملو از جمعیتی است که بدون توجه به محدودیت‌های کرونایی در کنار هم به صرف کباب و کشیدن قلیان مشغولند.

تجمع مردم در بوستان‌های شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران در حالی اتفاق می‌افتد که بر اساس محدودیت‌های اعمال شده در شهرهای با وضعیت قرمز، تردد از ساعت ۲۲ تا سه بامداد ممنوع است.

تمامی خودروهای توقف کرده در حاشیه بوستان‌ها جریمه‌ شده‌اند

رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین از اعمال قانون تمامی خودروهایی که در شب‌های گذشته در حاشیه میادین و بوستان‌های ورامین توقف کرده‌اند، خبر داد.

سرهنگ داود عبدالملکی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پلیس راهور بر اساس دستورالعمل‌های ستاد کرونا، با متخلفانی که محدودیت‌ها را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌کند.

وی افزود: هم اکنون چهار دوربین مکانیزه در شهر ورامین، تردد افراد پس از ساعت ۲۲ را ثبت و متخلفان جریمه می شوند.

عبدالملکی گفت: طی روزهای اخیر شاهد توقف خودروها درحاشیه میادین و برخی از بوستان‌های شهرستان بودیم که ۲ اکیپ پلیس راهور به صورت غیرمحسوس برای تمامی این خودروها برگ جریمه صادر کرده و قطعا اگر این رفتار ادامه داشته باشد، این اعمال قانون نیز ادامه خواهد داشت.

شهرداری موظف به تعطیلی بوستان‌ها است

فرماندار ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و تأکید استاندار تهران، به دلیل شرایط قرمز کرونایی منطقه، تمامی بوستان‌های شهرستان باید تعطیل باشد.

حسین کاغذلو افزود: شهرداری موظف است تا نسبت به تعطیلی بوستان‌ها اقدام کند و اگر مناطقی مانند بوستان جوان و حاشیه مسجد جامع که از دیوار حائل برخوردار نیست، لازم است تا چراغ‌های این مناطق خاموش شود تا از تجمع خانواده‌هایی که به تذکرات ارائه شده و خطرات ناشی از شیوع کرونا توجه نمی‌کنند، جلوگیری شود.

وی تصریح کرد:وقتی خانواده‌ها به تذکرات مسوولان توجه نمی‌کنند شهرداری نیز باید با اقداماتی نظیر آب‌پاشی چمن‌ها، از استقرار آنان جلوگیری کند.

همچنین تلاش های خبرنگار ایرنا برای پیگیری این موضوع از مسئولان شهری و شهرداری های جنوب شرق تهران بی پاسخ باقی ماند؛ این درحالی است که از یادنبریم تنها در ۲۴ ساعت گذشته کرونا جان ۳۷۴ هموطنمان را گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.